Az Airbus várakozásai szerint az Emirates-szel kötött újabb A380-as üzlet után újabb légitársaságok jelentkeznek majd a gépért. Emellett a keskenytörzsű gyártósorokból az eddigi terveknél is több gépet facsarnának ki.
A szingapúri légi szalon első napján tartott beszédében Eric Schulz kereskedelmi vezető a Flightglobal szerint azt mondta, vannak még légitársaságok, akik érdeklődnek az Airbus A380-as után, számukra az ajtó továbbra is nyitva áll. Az Airbus pedig arra számít, hogy ezen az ajtón többen be is fognak fáradni az Emirates-megállapodás után. Eric Schulz főleg olyan speciális helyzetben lévő légitársaságokra számít, akik nagy forgalmú útvonalakon üzemeltetnek járatokat túlzsúfolt repülőterekre, ahol a résidők szűkössége miatt szükség van a nagy kapacitású gépekre. Ázsia-Óceániában pedig van egy pár ilyen, mint ahogy arra az IATA is felhívta a figyelmet.
A kereskedelmi vezető az ATW szerint beszélt a keskenytörzsű típusok gyártásról is, közlése szerint már tanulmányozzák, hogyan lehetne a havi 60-as gyártási rátát feljebb tornászni az A320neo családi rendkívüli kereslet miatt.
A havi 60-as kibocsátást az Airbus 2019-re szeretné elérni, tavaly összesen 558 keskenytörzsű gépet szállítottak le, ami átlagolva havi 46 darabos gyártási rátát jelent úgy, hgy az év első részében alacsonyabb, a másodikban magasabb volt a gyártási ráta. Schulz kérdésre válaszolva elmondta azt is, nem tart attól, hogy a beszállítói hálózat nem tudná tartani a lépést, mert szerinte elég sokat változott ez a szektor.
Az Airbuson belül a gyártás felpörgetéséről évek óta vita volt, Eric Schulz elődje, a legendás John Leahy folyamatosan vitázott Fabrice Brégier ágazati elnökkel arról, hogy 60 fölé kellene vinni a rátát, de az elnök óvatos szeretett volna lenni. Leahy után viszont Brégier is távozik, helyét az Airbus Helicopters vezérigazgatója, Guillaume Faury veszi át.
Az viszont úgy tűnik elgondolkoztatta az Airbus vezetését, hogy az előző évben 1055 keskenytörzsű gépre szereztek rendelést és több mint 6 ezer vár még gyártásra. Így több mint 8 évbe kerülne, mire az összes, már megrendelt gépet legyártják.
Ázsia kiemelten fontos az Airbus számára, hiszen tavaly a 2017-ben átadott gépek 51 százaléka ebbe a régióba került, a rendelésállomány 65 százalékát pedig az ázsiai cégektől kapott rendelések teszik ki. A mostani számításaik szerint 20 éven belül újabb 10 ezer gépük kerülhet Ázsiába, ebből 4 ezer kéthajtóműves szélestörzsű, és 650 A380-méretű gép állhat forgalomba.