Az Airbus várakozásai szerint az Emirates-szel kötött újabb A380-as üzlet után újabb légitársaságok jelentkeznek majd a gépért. Emellett a keskenytörzsű gyártósorokból az eddigi terveknél is több gépet facsarnának ki.

A szingapúri légi szalon első napján tartott beszédében Eric Schulz kereskedelmi vezető a Flightglobal szerint azt mondta, vannak még légitársaságok, akik érdeklődnek az Airbus A380-as után, számukra az ajtó továbbra is nyitva áll. Az Airbus pedig arra számít, hogy ezen az ajtón többen be is fognak fáradni az Emirates-megállapodás után. Eric Schulz főleg olyan speciális helyzetben lévő légitársaságokra számít, akik nagy forgalmú útvonalakon üzemeltetnek járatokat túlzsúfolt repülőterekre, ahol a résidők szűkössége miatt szükség van a nagy kapacitású gépekre. Ázsia-Óceániában pedig van egy pár ilyen, mint ahogy arra az IATA is felhívta a figyelmet.

Emirates Airbus A380

A kereskedelmi vezető az ATW szerint beszélt a keskenytörzsű típusok gyártásról is, közlése szerint már tanulmányozzák, hogyan lehetne a havi 60-as gyártási rátát feljebb tornászni az A320neo családi rendkívüli kereslet miatt.

A havi 60-as kibocsátást az Airbus 2019-re szeretné elérni, tavaly összesen 558 keskenytörzsű gépet szállítottak le, ami átlagolva havi 46 darabos gyártási rátát jelent úgy, hgy az év első részében alacsonyabb, a másodikban magasabb volt a gyártási ráta. Schulz kérdésre válaszolva elmondta azt is, nem tart attól, hogy a beszállítói hálózat nem tudná tartani a lépést, mert szerinte elég sokat változott ez a szektor.

Az Airbuson belül a gyártás felpörgetéséről évek óta vita volt, Eric Schulz elődje, a legendás John Leahy folyamatosan vitázott Fabrice Brégier ágazati elnökkel arról, hogy 60 fölé kellene vinni a rátát, de az elnök óvatos szeretett volna lenni. Leahy után viszont Brégier is távozik, helyét az Airbus Helicopters vezérigazgatója, Guillaume Faury veszi át.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az viszont úgy tűnik elgondolkoztatta az Airbus vezetését, hogy az előző évben 1055 keskenytörzsű gépre szereztek rendelést és több mint 6 ezer vár még gyártásra. Így több mint 8 évbe kerülne, mire az összes, már megrendelt gépet legyártják.

Ázsia kiemelten fontos az Airbus számára, hiszen tavaly a 2017-ben átadott gépek 51 százaléka ebbe a régióba került, a rendelésállomány 65 százalékát pedig az ázsiai cégektől kapott rendelések teszik ki. A mostani számításaik szerint 20 éven belül újabb 10 ezer gépük kerülhet Ázsiába, ebből 4 ezer kéthajtóműves szélestörzsű, és 650 A380-méretű gép állhat forgalomba.