Keskenytörzsű repülőgépeket csoportosít át az Air Canada a Rouge nevű leányvállalatába. A cég ezzel működési költségeinek csökkenését szeretné elérni, emellett fel kívánja venni a versenyt a low-cost cégekkel is.
Saját keskenytörzsű repülőgépei átcsoportosításával az Air Canada szeretné kiváltani a wet-lease alapon (személyzettel együtt) bérelt kisebb regionális repülőgépeket.
Az eddig részben kihasználatlan kapacitások a Rouge számára történő átadásával a cégcsoport évente jelentős összegeket takaríthat majd.
Az átvezényelt Airbus A320-asokat és A321-eseket valószínűleg egyosztályosra alakítják majd át, a jelenlegi klasszikus kétosztályos konfigurációról.
Ezzel a stratégiával 2019 végéig a cég éves üzemelési költségeit kétszázötvenmillió dollárral kívánja csökkenteni, hogy könnyebben lehessen vetélytársa a belföldi vonalakon a Westjetnek és a piacon újnak számító Swoop ultra low-cost légitársaságnak.
A jövőben akár a Rouge már meglévő gépeit is átalakíthatják egyosztályos elrendezésűre, és a 737 MAX-ok sem elképzelhetetlenek a flottájában – mondta Ben Smith, az Air Canada utasszállítási üzletágának elnöke a Telegramnak.
Erősen terjed a low-cost modell
A hagyományos, hálózatos légitársaságok egyre kevésbé képesek felvenni a versenyt az egyre terjeszkedő fapadosokkal. Ez első sorban a jelentősen magasabb jegyáraiknak tudható be, amelyet egyre kevesebben fizetnek ki.
Legutóbb az Air France jelentette be, hogy transzatlanti járatain új, „fapados” jegykategóriát vezet be, amely nem tartalmaz feladott poggyászt, csak minimális fedélzeti étel-ital kiszolgálást. Ezzel szeretnék ugyanis felvenni a versenyt az amerikai útvonalakon is jelentősen megnövekedett diszkont kínálattal.