Főként a Norwegian és a Level miatt az Air France bevezet egy fapados jegyárkategóriát a transzatlanti járatain. Áprilistól feladott poggyász nélkül is lehet foglalni, egy retúr út 390 eurótól lesz elérhető.

A birodalom visszavág: Jean-Marc Janaillac, az Air France-KLM vezetője a francia Europe1 rádiónak adott interjúban elmondta, hogy felveszik a kesztyűt a transzatlanti piacon a diszkont légitársaságokkal szemben.

Az Air France-nál ugyanis áprilistól bevezetnek egy fapados jegyárkategóriát az amerikai járatokon, amelyek nem tartalmaznak majd feladott poggyászt. Ismert, az európai hálózaton két lépcsőben már évekkel ezelőtt bevezették ezt.

Azt, hogy például fedélzeti ellátást adnak-e majd a fapados transzatlanti jegyhez, nem részletezte a vezérigazgató, de a szavaiból úgy tűnik, benne lesz az árban az étel-ital.

Abból vonható le ez a következtetés, hogy a vezérigazgató hangsúlyozta: a diszkont cégeknél még étel-ital sincs a legolcsóbb jegyek árában, tehát ha ezeket is hozzáadjuk, lényegében egy hagyományos légitársaság árait megközelíti a teljes szolgáltatásért fizetett összeg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Poggyász nélkül is lehet majd repülni a francia légitársasággal a tengeren túlra (Fotó: Air France)

Mint ismert, a Norwegian már jelen van Párizsban, az Air France bázisán, és az idén kezdi meg itteni működését Barcelona után az IAG-holding hosszú távú diszkontja, a Level, így egyre nagyobb a nyomás a francia zászlóvivő légitársaságon.

Egy útra 195 eurótól kínálja majd az Air France a fapados jegyét, tehát oda-vissza 390 eurótól (121 ezer forinttól) lesz elérhető egy transzatlanti út.

Arról is beszélt Janaillac, hogy bár még nem téma egy hosszú távú diszkont járatokat működtető leányvállalat létrehozása, erre is sor kerülhet, ha úgy látják jónak.

Szerinte az Air France és a KLM, illetve a Delta szövetsége a transzatlanti piacon, valamint a fentebbi taktikai lépések lehetővé teszik, hogy felvegyék a versenyt a diszkontokkal. De mint hangsúlyozta, „ha messzebbre kell mennünk, messzebbre megyünk”, de jelenleg nincs terítéken egy újabb diszkont leánycég alapítása.

Ez egyébként azért volna meglepő, mert Joon néven már van a holdingnak olyan diszkont jellegű vállalkozása, amely nemsokára hosszú távú járatokat is üzemeltet. Az idén indulnak az Air France-tól érkező A340-esekkel (a tervek szerint ezeket majd lecserélik A350-esekre) Brazíliába, a Seychelles-szigetekre, Fokvárosba a járatok.

Igaz, ez a brand nem tisztán fapados modellt követ, inkább az utazási élményre helyezik a hangsúlyt, ám bevallottan alacsonyabb költségszinttel üzemel, mint az anyacég.

Az egyre terjedő diszkontosítási hullám egyik jele, hogy a közelmúltban az Aer Lingus jelentette be, hogy létrehoz egy fapados jegyárkategóriát a transzatlanti verseny miatt, de egyes hírek szerint az American Airlines is hasonló lépésre készül az idén, hogy tartani tudják a nyereségességet.