Új fapados légitársaságot szeretne indítani a Japan Airlines a diszkontok miatt egyre erősödő versenyben. A JAL emellett megtartja a Jetstarban lévő részesedését is.

Junko Okawa, a cég vezérigazgató-helytettese Szingapúrban a Japan Times szerint a JAL fő célja, hogy szélesítse termékpalettáját, de a fapados üzemelést nem a JAL-on belül, hanem egy leányvállalatként szeretné vinni, ezért gondolkodnak az új társaság alapításán annak ellenére, hogy van már érdekeltségük diszkont cégben, a Jetstar Japanban.

Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy döntés még nem született az ügyben, de a JAL-nak még van ideje, Japánban ugyanis az Ázsiára jellemző diszkont-boom még nem indult be, mivel a piacot régóta letarolta a két nagy cég, a JAL és az ANA. A turizmus fejlődése azonban már a Japánoknál is beindíthatja a „forradalmat”, amelynek előfutárai, a Jetstar, az AirAsia és a Peach Aviation voltak. Az ő helyzetüket azonban a gyorsvonatok nehezítik, a Sikanszen és társaik nem csak sebességben, de szolgáltatási színvonalban is felveszik a versenyt a belföldi fapadosokkal.

Fotó: Japan Airlines

A külföldi turisták száma 2017-ben az előző évhez képest 19 százalékkal 28,7 millióra nőtt, a legtöbben a környez országokból (Kínából, Dél-Koreából és Tajvanról) érkeztek. Ezt a folyamatot akarja a JAL meglovagolni, mivel célja, hogy a tavalyi 30 százalék után bevételének fele a nemzetközi utasforgalomból származzon 2020-tól.

 

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A JAL dolgát eddig az is nehezítette, hogy a 2009-es csődhelyzet miatt eddig a kormány szűkítette mozgásterét és a fejlesztésekről sem dönthettek szabadon. A helyzet azóta konszolidálódott, így most már saját maguk hozhatnak döntést a jövőjükről. Ennek része, hogy egyik fő bázisukon, Tokió-Haneda repülőtéren próbálnak minél több slotot felvásárolni, ezzel is készülve a 2020-as tokiói nyári olimpiai játékokra.