Már csak az áron múlik az, hogy az Air Asia X újabb rendelést adjon le az A330neóra, de érdeklik az A321neók is.
Tony Fernandes, a légitársasági csoport vezérigazgatója erről egy Twitter bejegyzést tett közzé. A vezető személyesen látogatott el Toulouse-ba, hogy az üzletről tárgyaljon az Airbus vezetésével.
Mint írta, az teljesítmény, és a hajtóművek rendben vannak, már csak arról kell meggyőződni, hogy megfelelő áron kapják azt, amit szeretnének.
We have ordered the 330 but to finally confirm it we must make sure price is right. Performance is right . Engine is right. PDP is right. And performance of the 330 251 tonne is right. If right the plane we dreamt of and fought for and then we can order more. Or else
— Tony Fernandes (@tonyfernandes) July 3, 2018
Írása szerint az A330neo 251 tonnára növelt maximális felszálló súlyú változata érdekli a cég vezetőjét, aki azonban kilátásba helyezte azt is, hogy ha nem sikerül az árról megállapodni, akkor a Boeinghez fog menni. Erről korábban is voltak már találgatások, az Air Asia 787-10-eseket venne az A350-es Airbusok helyett, de azóta nem született erről megállapodás.
A 251 tonnás verzió azért is érdekes Fernandes-nek, mert ezekkel a verziókkal el tudja érni Kuala Lumpurból Londont, viszont ezek a verziók csak 2020-ban állnak szolgálatba.
Off to airbus today in toulouse. Lots to discuss. The 330 neo with rolls Royce engines. They 251 tonne can reach london. The 321 we think is a great plane. Maybe order more ? Business is strong. Bring airbus to malaysia ? More jobs.
— Tony Fernandes (@tonyfernandes) July 3, 2018
Fernandes, aki a hosszútávú járatokat teljesítő Air Asia X mellett a „sima” Air Asia vezérigazgatója is, azt is kitwittelte, hogy az A321neóból is újabbakat rendelhet a már meglévő 100 darabos megrendelés mellé.
Az Airbus A330neóból a gyártó egyelőre 214-et adott el, legnagyobb megrendelője az Air Asia X 66 darabos állománnyal, ennél még a Steven Udvar-Házy vezette lízingcég, az Air Lease Corporation is kevesebbet (29-et) rendelt a típusból.
Az A321neora vonatkozó 100 darabos megrendelése szokványos mennyiség, de a 304 darabos A320neo igényével a Wizz Airt is birtokló IndiGo után a második legnagyobb megrendelőnek számít.