A Malév február 3-i leállását követő 48 órában a repülőtéren fokozatosan visszatért az élet a megszokott kerékvágásba. A Budapest Airport a váratlan események hatására beüzemelte és sikeresen használta a 2. Terminálon található Kényszerhelyzeti Központját, elsősorban a magyar nemzeti légitársaság összeomlásából fakadó sürgős feladatok irányítására, amelyek közül a legfontosabb a repülőtéren ragadt utasok ellátása volt. Néhány átszálló utastól eltekintve, akik csaknem 36 órát töltöttek a repülőtéren mire tovább tudtak utazni, a Budapest Airport hamar átlépett a Malév utáni korszakba, és máris óvatos optimizmussal tekint a jövőbe. Ha vannak még utasok, akiknek a korábbi nemzeti légitársasággal kapcsolatosan tájékoztatásra van szükségük, keressék fel a http://www.malev.hu honlapot, illetve az ott található információknak megfelelően a Malév ügyfélszolgálatát.


A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B terminálja 2012. február 5-én a délutáni órákban (Fotó: AIRportal)

Legnagyobb légitársasági partnerének elvesztése akármelyik repülőtér számára igen komoly kihívás. A 2012-es tervek átdolgozása már megkezdődött, hiszen egy ilyen helyzetben rövid és hosszú távú változtatásokra is szükség van. A Budapest Airport azonban továbbra is elkötelezett korábbi célkitűzése mellett, hogy a közép-kelet-európai régió legjobb repülőterévé váljon. Ez már csak azért sem irreális, mert a többi légitársasági partner igen gyorsan reagált az eseményekre, és az elveszett forgalom egy részét már február 6-tól elkezdik átvenni. A Budapest Airport hálás köszönetét fejezi ki például a Wizz Air-nek, a Lufthansának, a British Airways-nek, az Air France-nak, a KLM-nek, a Brussels Airlines-nak és a Norwegian-nek, akik nagyobb kapacitású gépeket állítottak be meglévő útvonalaikra, illetve új járatok indítását kezdeményezték. Külön öröm számunkra az Air Berlin visszatérése; a második legnagyobb német légitársaság február 6-tól naponta közlekedő járatot indít Berlinbe, ami remélhetőleg a magyar piacon történő ismételt megjelenésüknek csupán az első lépése lesz. Ha a már korábban bejelentett, a nyári menetrendi időszak kezdetétől indítandó új járatokat is figyelembe vesszük, például a Ryanair 5 új járatát, méltán állíthatjuk, hogy van élet a Malév után. A repülőtér járatfejlesztési csapata bizonyára az elkövetkező napokban is igen népszerű lesz a Budapestre járatokat indítani kívánó légitársaságok körében, ami egyben azt is jelzi, hogy a Malév megszűnésének a foglalkoztatásra gyakorolt hatásai is mérsékelhetők, amennyiben sikerül a magyar piac talpra állásához szükséges megoldásokat megtalálni.

Az utasforgalom helyreállítása érdekében a magyar hatóságok is sokat tehetnek az elveszett Malév járatok pótlását gátló akadályok kiküszöbölésével. Például kétoldalú megállapodások mondják ki, hogy Törökország, Izrael, Oroszország és Ukrajna, illetve Magyarország között csak egy-egy kijelölt légitársaság üzemeltethet járatokat. Eddig az ezekben az országokban található célállomásokra csak a Malév közlekedhetett, így a jelen helyzetben utasok százezrei eshetnek el ettől a lehetőségtől, ha csak a másik fél által kijelölt légitársaság nem növeli a kapacitását, vagy a magyar fél másik légitársaságot nem jelöl ki, például a Wizz Air-t. Fontos, hogy a magyar hatóságok gyorsan megtegyék a szükséges lépéseket, különben a talpra állás sokkal több időt fog igénybe venni. A Budapest Airport vezetősége kész minden szükséges támogatást megadni a kormányzatnak a sürgős intézkedésekhez.

Budapest fantasztikus turisztikai célpont, és a továbbiakban is mágnesként vonzza a légitársaságokat. A Budapest Airport elkötelezett amellett, hogy az utasforgalom terén a lehető legrövidebb idő alatt visszatérjen a növekedés útjára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!