A CFM hajtómű opcióját választotta Airbus A320neo típusaihoz az AviancaTaca Holding. A kolumbiai Avianca, valamint a salvadori Taca Airlinest üzemeltető vállalat 2.7 milliárd dollár értékben rendelt hajtóműveket a CFM Internationaltől.

Az AviancaTaca Holding tavaly januárban jelentette be igényét az európai repülőgépgyárnál az A320-as típuscsalád új generációs változatára. Az akkor aláírt szerződés értelmében 33 darab A320neo mellett 18 darab hagyományos (ceo) A320-as is megrendelésre került. A hajtóműválasztást azonban későbbre ígérte a latin-amerikai nagyvállalat.

Az A320neo az Airbus népszerű keskenytörzsű típuscsaládjának költséghatékonyság jegyében újratervezett szériája. A szériafelszereltségként nagyméretű Sharklet szárnyvégekkel és új hajtómű opcióval kínált A320neo várhatóan 2015-ben áll először forgalomba.

A gazdaságos üzem hangsúlyos elemét képezi a típuscsaládhoz kínált új hajtómű alternatíva, amely a CFM International LEAP 1A, valamint a Pratt&Whitney PW1000G közötti választást teszi lehetővé a megrendelők számára.

Az AviancaTaca most meghozott döntése értelmében mind az A320neo, mind az A320ceo típusait CFM erőforrásokkal kívánja szerelni, ezért az újonnan érkező 51 darab Airbushoz az amerikai GE Aviation és a francia Snecma által közösen fejlesztett CFM LEAP 1A, illetőleg CFM56-5B hajtóműveket rendelt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A320ceo típusok szállításait 2014-2016-ban, míg az újabb neokét 2017-2019-ben bonyolítja az Airbus – derült ki a hajtóműválasztás bejelentése kapcsán. Az AviancaTaca flottájában jelenleg 66 darab CFM 56-5B sugárhajtóművel szerelt Airbus A320-as típuscsaládba tartozó gép teljesít szolgálatot, így nem okozott nagy meglepetést, hogy a cég továbbra is kitart a CFM gyártmányok mellett. Arról nem is beszélve, hogy a 2.7 milliárd dolláros szerződésben hosszú távú hajtómű-karbantartási megállapodást is kötött az AviancaTaca.

Az Avianca flottájában egyébként már szolgál az Airbus A320neo családhoz fejlesztett új szárnyég technológiájával szerelt gép, ugyanis a kolumbiai légitársaság idén februárban vette át első Sharklettel ellátott A320-asát. Az N477AV lajstromú Airbust festetlenül repülte haza Európából a légitársaság.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!