A Garuda Indonesia légitársaságé a 300. Sky Interiorral szerelt Boeing 737 típusú utasszállító repülőgép. A Boeing az indonéz nemzeti légitársaság tegnap átadott új generációs 737-800-asával érte el a mérföldkőnek számító számot.

A dzskartai székhelyű Garuda Indonesia flottájában 75 darab Boeing 737-es teljesít szolgálatot. A most átadott repülőgép a légitársaság negyedik Boeing 737-800-asa, amely már az új fedélzeti kialakítást kapta.

Az amerikai repülőgépgyár 2010-ben vezette be a 787-es Dreamliner ihlette fedélzeti berendezést a keskenytörzsű típuscsaládja, a 737-es számára. Azóta mintegy 65 légitársaság, illetve lízingcég rendelte meg a típust a Sky Interior névre keresztelt szolgáltatáscsomaggal.

A gyártó koncepciója szerint varázslatosan kényelmessé és emlékezetessé kívánja tenni az utazás élményét. A szélestörzsű Boeing 787-es fedélzetét a kezdettől fogva ebben a szellemben tervezték, de a gyáriak úgy gondolták, hogy mindezen fedélzeti rendszereket érdemes átültetni a vállalat legnépszerűbb típusára, a 737-esre is.

A Sky Interior számos kényelmi újítást tartalmaz az eddigi fedélzethez képest. A kellemes hangulatért a változtatható színű és fényerősségű LED lámpák felelnek, amelyek ráadásul energiatakarékosabbak is az eddig rendszeresített kabinvilágítási eszközökhöz képest. A világítást és az utaskísérők hatáskörébe tartozó egyéb fedélzeti rendszereket ezentúl egy érintőképernyős panelen keresztül irányíthatja a személyzet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az újratervezett fedélzeti tárolórekeszek jelentős újítása, hogy felülről lefelé nyíló szerkezetüknek és formatervüknek köszönhetően nagyobb csomagteret kínálnak, valamint a kabinfolyosó melletti szélső üléseknél akár teljesen kiegyenesedve is el lehet férni. A kabin oldalfalának kialakítása, valamint a nagyobb ablakfelületet imitáló keret pedig szintén hozzájárulnak a térérzet és az utazási komfort növeléséhez.

Az utasok feje felett található kapcsológombok is új, a Boeing szerint átláthatóbb módón kerültek elhelyezésre. Minden üléssorban hangszórók lettek telepítve, hogy az utasok a lehető legjobban hallják az utaskísérők, illetőleg a kapitány bejelentéseit. Az olvasólámpák is megújultak, itt is tért hódított a LED technológia.

Az új burkolati elemek felhasználása révén az utaskabin tágasabb és csendesebb is lett. Az új ülések, amelyek könnyebbek elődeiknél nemcsak környezetkímélőbb üzemeléshez segítik hozzá a légitársaságokat, hanem kialakításuknál fogva nagyobb lábteret is kínálnak.

Változás, hogy az új kabinban a mentőmellények már nem az utasülések alatti rekeszekben találhatók, hanem a fej feletti utaskiszolgáló rendszerbe (PSU) lettek integrálva. A Boeing szerint az utasok így könnyebben megtalálják a mellényeket és az oxigénmaszkokhoz hasonlóan hathatósabb segítséget tudnak nyújtani egymásnak a mentőeszköz használatában.

Fontos érvként hozta a gyártó, hogy kényszerhelyzetben a kabinba betörő víz esetén könnyebb elővenni a mellényeket a magasabban elhelyezett rekeszekből, mint az eddigi ülés alatti pozícióból. Nem utolsó sorban egy praktikus szempont is szerepet játszott, mégpedig a lopás elleni védelem. Az új elhelyezés révén a személyzet számára is jobban láthatóvá váltak a mellények rekeszei.

A Boeing megrendelőinek túlnyomó része már Sky Interiorral rendeli új generációs Boeing 737-eseit. Jelenleg több, mint 2600 gép vár gyártásra az új kabinnal, amely a típuscsalád legújabb, MAX generációjában már az alapfelszereltség része lesz.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!