A GE a mai napon bejelentette, hogy 4,3 milliárd dollárért (3,3 milliárd euróért) felvásárolja az Avio S.p.A. repüléstechnikai üzletágát. Az olaszországi székhelyű cég polgári és hadi repülőgépekhez gyárt meghajtórendszereket és alkatrészeket. A bejelentést Milánóban tette meg a mai napon David Joyce, a GE Aviation elnök-vezérigazgatója, és Nani Beccalli, a GE Europe elnök-vezérigazgatója.

A GE az Avio repüléstechnikai üzletágát az Aviót 2006 óta tulajdonló Cinven vezető európai magántőke-befektető cégtől, valamint az űriparban tevékenykedő olasz Finmeccanica csoporttól tervezi felvásárolni. Az ügylet az illetékes szabályozó hatósági és kormányzati jóváhagyások után válik véglegessé. Az Avio űrtechnikai részlegét nem vásárolja meg a GE.

A GE Aviationt (a GE repüléstechnikai üzletágát) és más hajtóműgyártó cégeket alkatrészekkel ellátó Avio felvásárlásával a GE tovább növeli jelenlétét a sugárhajtású hajtóművek szegmensében, mely a repüléstechnikai iparág egyik legvonzóbb szektora.

Az Avio a GE globális ellátási láncának lehetőségeit is kibővíti, ami azért előnyös, mert a cég hajtóműgyártási volumene az egyre növekvő ügyféligények miatt folyamatosan nő. Az ügylet azzal az előnnyel jár az Avio és ügyfelei számára, hogy a GE beruházni tervez az Avio által kínált termékek és szolgáltatások körének bővítésébe. Emellett a GE az Avio felvásárlását kiváló lehetőségnek tekinti az árrés növelésére is.

Az 1908-ban alapított torinói székhelyű Avio négy kontinensen működtet gyárakat, és mintegy 5300 alkalmazottat foglalkoztat, ezek közül 4500-at Olaszországban. Az alkalmazottak közül mintegy 800-an az űrtechnikai üzletágnál dolgoznak. Az Avio sugárhajtómű-gyártó iparágban végzett tevékenysége alacsony nyomású turbinarendszerek, áttételházak, erőátviteli rendszerek, égőterek és egyéb alkatrészek gyártására terjed ki. Az Avio repüléstechnikai szektorban elért 2011. évi árbevétele 1,7 milliárd eurót (2,4 milliárd USD-t) tett ki. Az árbevétel több mint fele a GE és a GE vegyesvállalatai számára gyártott hajtóműalkatrészek értékesítéséből származott.

Hirdetés

Az Avio repüléstechnikai üzletágáért a GE által fizetni tervezett vételár mintegy 8,5-szörös ár/nyereség szorzót jelent a becsült 2012. évi, a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény alapján.

Az Avio 1984 óta szállít alkatrészeket a GE Aviation számára, kezdve az utasszállító gépekben használt nagy GE90-es és GEnx turbólégcsavaros-gázturbinás hajtóművektől a polgári és hadi helikopterekben használt kisebb CT7/T700-as szabadtengelyes gázturbinás hajtóműcsaládig. Ezek a GE-hajtóművek a repülési ipar legkeresettebb hajtóművei, melyek várhatóan hosszú távon is jövedelmező bevételi forrást biztosítanak a cég számára.

GE90-115B típusú hajtómű a “tesztpadon”. Fotók: GE

A felvásárlásnak köszönhetően arra is lehetőség nyílik, hogy az Avio termékeit és szolgáltatásait a repüléstechnikai iparágon kívül is értékesítsék. A GE új lehetőségeket tervez keresni az Avio számára az energiatermelési, az olajipari és a hajózási szektorban is. Az Avio átviteli rendszerek terén meglévő szakértelme például több szektorban is potenciális növekedési lehetőséget jelent.

„Örömmel várjuk, hogy az Avio is csatlakozzon a GE közösségéhez” – jelentette ki David Joyce, a GE Aviation elnök-vezérigazgatója. „Már évtizedek óta dolgozunk szoros együttműködésben az Avióval, ezért közös jövőnk is ragyogó lehet. A felvásárolt üzletág stratégiailag kiválóan illeszkedik jelenlegi portfoliónkba. Az Avio technológiái, szakértelme és kiváló mérnökei elősegítik üzletágunk növekedését. A GE Olaszország kiváló vállalati polgára, ezért nagy örömmel tekintünk kapcsolatunk elmélyítése elébe.”

„A GE-vel kötött ügylet az Avio kompetenciájának, technológiájának és fejlődésének elismerése” – fejtette ki Francesco Caio, az Avio vezérigazgatója. „Megteremti az alapokat cégünk fejlődésének következő szakaszához, így lehetővé válik, hogy csapataink és gyáraink az átviteli rendszerek és turbinák gyártása terén kiválósági központokká váljanak az iparág egyik vezető vállalatán belül. Ez számos új lehetőséget jelent olaszországi munkatársaink, kutatóközpontjaink és gyáraink számára. Űripari divíziónk, melyre a közeljövőben nem vár tulajdonosváltás, szintén új szakaszba lép. A Cinven és a Finmeccanica együtt létrehozzák a legmegfelelőbb formájú ipari szövetséget a divízió hosszú távú versenyképességének biztosítása, illetve a nemzeti és az európai érdekeknek való megfelelés érdekében.”

A GE Aviation anyavállalata, a GE már jelentős jelenléttel rendelkezik Olaszországban: a cég hét üzletága több mint 7000 embert foglalkoztat több mint 20 helyszínen az országban, egy kutatás-fejlesztési és egy oktatási központot is beleértve. A GE csaknem 20 éve vásárolta fel a firenzei Nuovo Pignonét, mely azóta a GE olaj- és gázipari üzletágának globális központja lett.

A GE egyik üzletágaként működő GE Aviation az utasszállító, hadi, üzleti és általános célú repülőgépekbe szánt sugárhajtóművek, turbólégcsavaros-gázturbinás és szabadtengelyes gázturbinás hajtóművek, alkatrészek és integrált rendszerek piacvezető szállítója. A cég által kínált termékek karbantartásáról a GE Aviation globális szervizhálózata gondoskodik.

Hirdetés
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!