A General Electric GEnx-1B hajtóművét választotta Boeing 787 Dreamliner flottájához az Air France – KLM, amely az amerikai álomgép hosszított törzsű, 9-es szériájából rendelt magának még 2011-ben. A gépek szállításai a hollandok számára 2015 októberében, míg a franciák számára 2017 januárjában veszik kezdetüket.

Az Air France – KLM 2011 decemberében írt alá 50 darab Boeing 787-9-esre szóló vásárlási szerződést, közvetlenül az amerikai repülőgépgyárral, amely fele-fele arányban tartalmaz fix és opciós foglalást a típusra, de a cégcsoportnak az ILFC lízingcég felé is van megállapodása, tőlük tizenkét hosszított törzsű Dreamlinert fognak tartós bérletbe venni.

A Boeing 787-esekhez történt hajtóműválasztás a cégcsoport műszaki-karbantartója, az Air France Industries KLM Engineering & Maintenance és a General Electric között is egyezséget is szült, amely alapján a francia-holland bázis szervizelési jogosítást szerzett a GEnx-1B erőforrásokhoz.

A légitársaság flottamodernizációs programja részeként annak idején az ugyancsak kompozit építésű, konkurens Airbus A350-900XWB-jére is igényt formált, a Dreamliner rendeléssel egyidejűleg 25 darab 900-asra kötöttek fix szerződést.

Boeing 787-9, még berepülési programon

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az alaptípushoz képest 6 méterrel hosszabb törzsű 787-9-es nagyobb méreténél fogva nemcsak 40 fővel több utas szállítására képes, hanem hatótávban 300 tengeri mérfölddel (555km) is túlszárnyalja a 8-as szériát, maximális teljesítménye ezen a téren 15750km.

A nagyobbik Dreamliner tavaly ősszel kezdte meg berepülési programját, amikor szeptember 17-én felszállt az első, Rolls-Royce Trent 1000-C hajtóművekkel házasított prototípus. Az üzemeltetők számára másik opcióként kínált General Electric GEnx-1B-vel ellátott 787-9-es csak két hónappal később, november 20-án teljesítette szűzrepülését.

A rendszerellenőrző, valamint a hatósági engedélyek megszerzéséhez szükséges próbarepülések összesen három darab 787-9-essel zajlanak, amelyből egyetlen, az N789ZB számára biztosít tolóerőt GEnx-1B hajtómű, a másik kettőt Rolls-Royce-okkal tesztelik.

A 787-9-es forgalomba bocsátása az idei évben várható, első üzemeltetője az Air New Zealand lesz. Az Air France – KLM-hez leghamarabb 2015 októberében érkezik Dreamliner. A hollandok lesznek az elsők, akik bevezetik a típust, majd 2017 januárjától a franciáknál is megjelenik a szélestörzsű amerikai álomgép.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!