Az üzleti repülőgépeket legjobban kereső piacról, az öböl-menti országokban próbál vevőket szerezni a Superjet VIP-változatához a gyártó holding.

Az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) a légitársasági verzió mellett nagy hangsúlyt helyez a Szuhoj regionális típusának üzleti és VIP-változatának marketingjére is.

Fotó: AIRportal.hu

A stratégiát következetesen folytatva Afrika után most a Közel-Kelet egyik legnagyobb szakkiállításán, a Rijádban megrendezett Saudi Airshow-n is debütált a típus ezen változata.

A bemutató példányt 19 utas szállítására rendezte be az UAC, a kabinon belül azonban több zónát is kialakítottak, amelyek funkciója eltérő lehet a vevő igényei szerint.

Az első szekciók tárgyalóként, közösségi térként is használhatók forgó, szükség esetén mozgatható székekkel és teljeskörű multimédia berendezésekkel.

Hirdetés

Az első számú utas, vagy a gép tulajdonosa számára emellett saját íróasztal és pihenőhely, valamint szintén privát mosdó is helyet kapott.

A kiszolgáló szekcióban két fős kabinszemélyzet foglalhat helyet, akik az utasoknak felszolgálandó ételeket és italokat egy jól felszerelt tárolómodulból szervírozhatják, és ebben a szekcióban kapott helyet a csomagtároló is.

A gyártó állítása szerint a gép utaskabinja kategóriájában a legtágasabb és ezáltal az egyik legkomfortosabb, a gép pedig ideális akár hosszabb távú utak megtételére is.

Emellett üzemeltetési és karbantartási költségei azonos nagyságrendűek a nyugati versenytársakkal – bár a képet árnyalja, hogy az alkatrészellátással mindig is voltak  problémák.

A típus üzleti verziójának első példányát 2014-ben adta át a gyártó, és az UAC által használtakon felül jelenleg kilenc példány üzemel belőle a világ különböző pontjain.

Oroszország elnöki flottája és a rendkívüli helyzetek minisztériuma mellett a Thai Királyi Légierő, valamint Kazahsztán fegyveres erői használják magas rangú vezetőik szállítására, kereskedelmi forgalomban pedig a RusJet Airlines üzemelteti a VIP/businessjet változatot.