Február ötödikén átvette a Boeing repülőgépgyártól a LATAM Airlines Group az első 787-9 Dreamlinerét, amely a chilei LAN flottájában fogja megkezdeni szolgálatát. Ezzel a légitársaság Latin-Amerikában az első, amely a hosszított törzsű Dreamlinert üzemelteti.

Felszállás közben a vadonatúj LAN Boeing 787-9-es. A LATAM Rolls-Royce Trent 1000 hajtóművekkel rendelte a Dreamlinereit. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Felszállás közben a vadonatúj LAN Boeing 787-9-es. A LATAM Rolls-Royce Trent 1000 hajtóművekkel rendelte a Dreamlinereit. (Fotó: Boeing Company)

2012 szeptemberében a LAN nemcsak, hogy Dél-Amerikában, hanem egyáltalán az amerikai kontinensen is az első Boeing 787-es üzemeltetővé lépett elő, amikor megkapta az első 787-8-as típusát. A chilei légitársaság flottájában azóta tíz darab 787-8-as teljesít szolgálatot, amelyhez most csatlakozott az első, hat méterrel hosszabb törzsű 787-9-es.

A kompozit építésű gépet a légitársaság az amszterdami AerCap lízingcégtől vette tartós bérletbe, amellyel kezdetét vette a jelenlegi foglalások alapján összesen tíz darab 787-9-esből álló flotta felállítása. A LATAM-nak egyébként mindent együttvéve 32 darab Dreamlinerre van rendelése. A 2007-ben indított, 4.9 milliárd dolláros Dreamliner-szerződés a légitársaság történetének egyik legjelentősebb kötése.

A CC-BGA lajstromot viselő első Boeing 787-9-esét a LAN áprilisban készül forgalomba állítani, amikor Santiagóból Buenos Airesbe, valamint Limába fog első ízben járatokat teljesíteni, majd a későbbiek folyamán Los Angeles, New York, São Paulo, Madrid és Frankfurt is felkerülnek a célpontok közé. Az Amerikai Egyesült Államok irányába New York lesz az első, várhatóan július 20-tól kezdődően, amivel a LAN vezeti be a típust a Dél-, és Észak-Amerika közötti forgalomba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hetedik üzemeltető, 313 üléses kabinkonfiguráció

Boeing 787-9 adatok

Törzshossz: 63 méter
Szárnyfesztáv: 60 méter
Magasság: 17 méter

Utaskapacitás: 280 fő (16%-kal több, mint a 787-8-asé)
Hajtómű: 2db General Electric GEnx-1B, vagy Rolls-Royce Trent 1000
Hatótáv: 8300 tengeri mérföld (15372 km)
Utazósebesség: 0.85 Mach
Maximális felszállósúly: 252 tonna
Aktuális listaár: 257.1 millió USD/db

Első felszállás: 2013. szeptember 17.
Típusengedély megszerzése: 2014. június 13.
Első átadás: 2014. június 30.

A LAN az Air New Zealandot, az All Nippon Airwayst (ANA), az Etihad Airwayst, a Scoot-ot, a United Airlinest és a Virgin Atlantinc Airwayst követően a hetedik Boeing 787-9 üzemeltető a sorban.

Korábbi tájékoztatás szerint a LAN a Boeing 787-9-est összesen 313 utas szállítására alkalmasan konfigurálja, amely egy regionális utasgép kapacitásával, egész pontosan 78 férőhellyel több, mint amennyit például az Etihad Airways kínál ugyanezen típusán, de ott azon túlmenően, hogy három-osztályos a kabin, egész más szolgáltatás koncepció érvényesül.

A LAN két-osztályosan rendezteti be a típust, 30 PremiumBusiness Class és 283 Economy Class utasnak helyet kínálva. A 787-9-es nagy újdonsága a technikai vívmányain és jellegzetességein túlmenően, hogy a flotta szélestörzsű típusai körében ezen mutatkozik be elsők között a LATAM új, egységesített kabinberendezése is.

A flottában már meglévő Boeing 787-8-asok összesen 247 utast vehetnek fedélzetükre, amelyből ugyanígy 30 a business, és a fennmaradó 217 ülés pedig turista osztályú.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!