Az élet egyre nagyobb területére van hatással az amerikai „shutdown”, most már a légiközlekedésben is kezdi éreztetni hatását.
Kilencedik napja tart az Amerikai Egyesült Államok megbénulása, melyet a repülőgépipari vállalatok sem néznek jó szemmel. Ahogy az állami hivatalok mindegyikét, úgy az FAA-t (Federal Aviation Administration – Szövetségi Légiügyi Hivatal) is érinti a leállás, ami rányomja a bélyegét a típusalkalmassági és légialkalmassági bizonyítványok kiadására, valamint a lajstromba vételi folyamatra is.
Mindez nem tetszik sem az Airbus, sem a Boeing vezetőinek, hiszen emiatt nem tudják leszállítani a megrendelt gépeket az Amerikai Egyesült Államok légterét használó légitársaságoknak. Ha elhúzódik a leállás, az késést okozhat a B787-9 verziójú Dreamliner berepülésében is, melyet eddig szintén az FAA ellenőreinek felügyelete mellett végeztek.
A helyzet komoly bajt okoz továbbá a kisgépes repülésben érdekelt gyártóknak is, a GAMA (General Aviation Manufacturing Association) információi szerint 1.5 milliárd dollárnyi gépállomány (150 példány) átadását akasztotta meg az FAA megbénulása. Ez különösen a kisebb vállalatok, manufaktúrák számára lehet fájó (sőt akár a létüket is veszélyeztetheti), hiszen a gépek leszállításakor (vagy előtte pár nappal) utalják a megrendelők a gép árának hátramaradó részletét, melynek huzamosabb csúszása akár végzetes is lehet a kis cégekre nézve.