Az A350XWB leghosszabb törzsű változatával bővíti flottáját a Cathay Pacific. Az Airbus most először kapott megrendelést a legnagyobb kompozit szélestörzsűjére mióta a légitársasági igények következtében növelte a típus teljesítményét.

Tíz darab Airbus A350-1000XWB-vel bővíti flottáját a Cathay Pacific, amely a már érvényben lévő A350-900XWB rendeléséből 16 darabot is a hosszabb törzsű változatra konvertált a mai napon. A Farnborough Air Show-n bejelentett géprendelés még a Cathay Pacific igazgatótanácsának jóváhagyására vár, de feltéve, hogy nem gördítenek akadályt a flottabővítés elé összesen 48 darab A350-es típuscsaládba tartozó gépe lesz a hong-kongi légitársaságnak. A Cathay ráadásul két gépet lízingszerződés útján is szeretne igénybe venni.

Az A350-1000XWB a vadonatúj A350-es típuscsalád legnagyobb típusváltozata. A 73.8 méteres törzsbe háromosztályos fedélzeti kialakításban 350 utast ültethetnek a légitársaságok. A 8400 tengeri mérföldes (15556.8km) hatótávval rendelkező típust a Cathay nagy telítettségű európai és észak-amerikai járatain tervezi szolgálatba állítani.

A repülőgépek meghajtásáról a Rolls-Royce Trent, kimondottan az A350-es típuscsaládhoz fejlesztett XWB típusú hajtóművei fognak gondoskodni, amelyek a maguk 97000 font tolóerő teljesítményükkel a valaha gyártott legerősebb Airbus hajtóművek.

Az üzlet bejelentésén Fabrice Brégier, az Airbus elnök-vezérigazgatója is jelen volt, aki beszédében kiemelte, hogy az A350-1000XWB 25%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt a hasonló kategóriájú típusokhoz képest. Meglátása szerint az -1000-es változat kiemelkedő teljesítménye révén alapjaiban fogja felforgatni a 350 üléses szélestörzsű gépek piacát. Komoly kihívója tehát a Boeing 777-es család megfelelő típusainak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Cathay vezérigazgatója, John Slosar nyilatkozatában kifejtette, hogy a típus módosított felszállósúlyának és hatótávjának köszönhetően számos új várossal köthetik majd közvetlenül össze Hong Kong-ot. Slosar két típusjellemzőt, az alacsony fogyasztást és a környezetbarát üzemelést külön is hangsúlyozta beszédében.

Az A350XWB-t 2014-ben tervezi forgalomba állítani az Airbus. A kompozit anyagokból készülő, költséghatékony típus a tavaly szeptember óta szolgálatban álló Boeing 787 Dreamliner legközvetlenebb piaci konkurense. Az Airbus szerint az A350XWB az egyik legsikeresebb programjaik közé tartozik, jelenleg 34 légitársaság 548 darabos véglegesített megrendelését jegyzi a toulouse-i központú gyártó.


A Cathay Pacific és az Airbus közös sajtótájékoztatója (Forrás: Airbus’ YouTube Channel)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!