Beszáll a prémium turista utasokért folytatott versenybe a Lufthansa, amely a berlini ITB szakkiállításon mutatta be a közönség számára, hogyan is fog kinézni a business és az economy közé pozícionált legújabb utasosztályuk. Az első négy-osztályos gép, amelyen már rajta lesz a Premium Economy is októberben száll fel. A legújabb komfortzóna a germán flotta legnagyobb Boeing típusán, a 747-8 Intercontinentalon debütál.

Óramű pontossággal tartotta magát ígéretéhez a Lufthansa, amely tavaly jelezte, a következő berlini
ITB szakkiállításon felfedi a leplet legújabb kabinszolgáltatási fejlesztéséről és bemutatja az új Premium Economy osztályát.

Az ügylet komolyságát jelzi, hogy a német légitársaság egy mintegy 3 milliárd eurós fejlesztési programja részeként készíttette elő legújabb utasosztályát, amelyet szép fokozatosan minden a hosszú távú járatokat teljesítő gépük megkap majd.

Mindez azt jelenti, hogy mintegy 3600 vadonatúj, a kieli müller/romca dizájn stúdió által tervezett és a ZIM Flugsitz gyárában készített ülés kerül telepítésre nem kevesebb, mint 106 szélestörzsű repülőgép fedélzetén. Bizony nagy számok ezek, de lévén Németország legnagyobb légitársaságáról van szó, mindjárt nem is olyan meglepő.

A negyedik osztály kiépítését a Lufthansa szakemberei elsőként a flotta legnagyobb Boeing típusán, a 747-8 Intercontinentalon kezdik meg, amellyel a tervek szerint 2014 novemberére egészében el is készülnek. A prémium turista osztályra szóló jegyek egyébként májustól jelennek meg a légitársaság foglalási rendszerében, a legelső járat pedig októberben indulhat. A nagy Boeingeket követően a nagy Airbusok következnek, így kerül majd sor az A340-es és A380-as flotta négyosztályossá tételére, merthogy a Lufthansánál eddig hagyományosan három komfortzóna, a First, a Business és az Economy közül lehetett választani. 35 éve nem álltak neki a németek egy új osztály kidolgozásának, jelentős váltást hoz hát ez a bevezetés.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az új Premium Economy Class 2-3-2 elrendezésben A340 kabinban. (Fotó: Lufthansa)


Az új kabinrész a lépcsőzetes építkezés elvén a turista és az üzleti osztály között lesz elhelyezve a fedélzeten, géptípustól függően 21-52 utasnak férőhelyet kínálva, méghozzá 50%-kal nagyobb hellyel, mint amit az eggyel hátrébb lévő zónában, a turistán ad a kiosztás. Az átlagos turistánál nagyobb fokú kényelmet 96.5cm-es üléstávolság és 12″-os, a szórakoztató rendszer programját minden háttámlába beépített képernyő szolgálja.

Ami az ülésszámot illeti a legkevesebb 21, az A330-asokon lesz, míg a legtöbb 52, értelemszerűen a legnagyobb gépen, a kétszintes A380-ason, amelyen az alsó fedélzetre készülnek telepíteni a prémium turistát. Összességében a hosszú távú flotta üléseinek 10%-át fogja kitenni a Premium Economy, amelyet a Lufthansa reményei szerint éves szinten mintegy 1.5 millió utas vesz majd igénybe.

Premium Economy: nemcsak az ülés, a szolgáltatások is feljebb lépnek

A Lufthansa ígérete szerint az új prémium turista osztályuk árazását, noha emeltebb kiszolgálást és kényelmet takar, mégis a hagyományos turistához közelebb pozícionálják. A nagyobb, széles karfájú ülésből fakadó fedélzeti kényelem mellé viszont más szolgáltatások is járnak.

A prémium turista utas ugyanis két 23kg-s poggyászt adhat fel a jegyárban foglalva és 25 euróért a Lufthansa Business Lounge várót is igénybe veheti az indulás előtt, ami azért újdonság, mert ez eddig külön díjfizetés ellenében sem volt elérhető, kizárólag az arra törzskártyájukkal, illetőleg jegyükkel jogosultságot szerzett utasok léphettek be.

A Lufthansa Premium Economy ülése közelebbről. (Fotó: Lufthansa)


A becsekkolás, valamint a kézipoggyász szabályzat teljes egészében megegyezik az Economy Classéval, itt tehát nincs elsőbbség. A fedélzetre lépve viszont welcome drink, széles újság-, és magazin kínálat, valamint minőségi piperecsomag várja az utazót. Mindennek megfejeléseként az ételeket menüválaszték alapján, stílusosan porcelán étkészletben szolgálják fel az utaskísérők.

Irány az 5 csillag: fontos lépés a Premium Economy

A Premium Economy az egyik meghatározó, de korántsem egyetlen lépése a Lufthansa kabinszolgáltatás fejlesztési programjának. A légitársaság ugyanis célul tűzte maga elé, hogy ötcsillagos szeretne lenni, amelynek érdekében 2015 nyarára a nagygépeken minden osztályt a legújabb szintre emelik, vagyis a First és a Business is – ahol még szükséges – megújul, ami egészében már 7000 ülést jelent.

Cél az előkelő ötcsillagosok csapatába bekerülni, oda ahol jelenleg egyetlen európai légitársaság sincs, mind ázsiai, hat távol-, egy pedig közel-keleti. Ideje hát, hogy az öreg kontinens is felmutasson végre egy elismerten kimagasló színvonalú légitársaságot, amelynek elérésében láthatóan jó úton halad a Lufthansa.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!