Negyedmilliárd dollárt kapott a Lockheed Martin a NASA új szuperszonikus repülőgépének kifejlesztésére, a berepülés várhatóan 2022-ben kezdődik.

A Cnet információi szerint a Lockheed Martin 247,5 millió dollárt kapott arra, hogy megépítse a Low-Boom Flight Demonstrator néven ismert X-Plane-t, amelyet úgy alakítanak ki, hogy minimalizálja a hangsebesség átlépésével járó jelenségeket.

A kísérleti példány a tervek szerint 55 ezer láb magasságban repül majd és 1500 kilométer/órás sebességre lesz képes, azaz ezen a szinten a hangsebesség másfélszeresét érheti el. A NASA szerint a gép által generált zaj nagyjából olyan hangos lesz, mint egy személyautó ajtajának becsukásakor keletkező zaj és a hangsebesség átlépésekor nem generál hangrobbanást.

Grafika: Lockheed Martin

A Lockheed Martin saját kis kaliforniai bázisán várhatóan 2022-ig végez a gép kidolgozásával, ezt követően a NASA várakozásai szerint 2022 közepén kezdődhetnek a tesztrepülések egyelőre meg nem határozott amerikai területek felett. Ez idő alatt nem csak a gép viselkedéséről gyűjtenek adatot, de a lakosság véleményére is kíváncsiak a zajterheléssel kapcsolatban. A keletkezett adatokat átadják a hatóságoknak, hogy ezzel is segítsék a szárazföld feletti, hangsebességet meghaladó repülés szabályait kialakítani.

Ez azért is fontos, mert a Concorde idejében a repülőgép csak az óceán fölött érhette el a hangsebességet az akkori szabályozások miatt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A NASA mellett a Boom Supersonic gép megalkotói is szeretnék újra visszahozni a hangsebesség feletti kereskedelmi repülést, amely a Concorde 2003 novemberi kivonása óta nem létezik. A Boom a párizsi légi szalonon tavaly azt mondta, hogy 76 gépre van rendelése öt, meg nem nevezett légitársaságtól.