A malajziai Malindo Air lett a 7500. Boeing 737-es tulajdonosa. Az amerikai repülőgépgyár keskenyzörzsű típusa 1968 óta van forgalomban, rendelésszáma alapján pedig minden idők legnépszerűbb kereskedelmi célú sugárhajtású repülőgépe.

A Malindo Air Malajzia legújabb légitársasága, amelyben kisebbségi tulajdonosként az egyre növekvő Boeing 737-es flottával rendelkező indonéz Lion Air is részt vállalt. A Boeing repülőgépgyár egyébként épp a Lion Air számára adta át tavaly novemberben a szimbolikus jelentőségű 7370. 737-est.

A két cég közötti rokonságot jól példázza, hogy a malajziai légitársaság repülőgépeinek festésmintája lényegében megegyezik a 49% részben tulajdonos Lion Airével.

A Malindo Air flottája eddig három darab Next Generation Boeing 737-est számlál. A legutóbb átvett gépük egy 737-900ER típusváltozat, amelyet winglet szárnyvégekkel, valamint Boeing Sky Interior fedélzeti berendezéssel rendeltek. A repülőgép különlegességére a már szokásos módon az oldalsó pilótakabin ablakok alá elhelyezett “7500th Boeing 737” matrica hívja fel a figyelmet.

A Next Generation típusok háromféle törzshosszban rendelhetők: 737-700, -800, valamint a leghosszabb -900-as kivitelben. A légitársaságok érdeklődésének hiányában, illetőleg kedvezőtlen üzemeltetési mutatói miatt a 600-as széria gyártását 2012-ben befejezte a Boeing.

A 737-es minden idők legnépszerűbb kereskedelmi célú sugárhajtású repülőgépe, amelynek rendelésszáma már a 10500 darabot is elérte. Azért, hogy ez a hatalmas rendelésszám teljesíthető legyen a gyáriak folyamatosan igyekeznek növelni a 737-es gyártási ütemét, amely jelenleg havonta 38 darab repülőgép, de 2014-ben már havi 42 darab 737-es kibocsájtására készülnek a típus végszerelő üzemei.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első Boeing 737-est a Lufthansa állította szolgálatba 1968-ban. A Classic típuscsaládot a jelenleg is rendelhető Next Generation széria követte, amelynek bevezetésére 1998-ban került sor. A típustörténet itt még korántsem ér véget, hiszen a Boeing 2017-ben tervezi forgalomba állítani az új hajtóművekkel és kettős tollazatú Advanced Technology wingletekkel szerelt még gazdaságosabb MAX típusokat.

A 7500. 737-es egy 900ER típusváltozat. (Fotó: Boeing Company)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!