December 28-án földet ért a “Citrus 1”-es hívójelű járat, ezzel befejezte pályafutását az egyik legkedveltebb amerikai regionális légitársaság, az AirTran. A légitársaságot az amerikai fapados óriás, a Southwest Airlines vásárolta fel még 2011-ben, de mostanáig megtartotta a külön brandet és a flottát.

Az utolsó járatot a flotta egyik Boeing 717-es gépe teljesítette az Atlanta-Tampa Bay útvonalon, 117 fővel a fedélzeten. (Fotó: Southwest Airlines) | © AIRportal.hu

Az utolsó járatot a flotta egyik Boeing 717-es gépe teljesítette az Atlanta-Tampa Bay útvonalon, 117 fővel a fedélzeten. (Fotó: Southwest Airlines)

A USAtoday értesülései szerint a búcsújárat fedélzetén, illetve annak érkezéskor rengeteg alkalmazott és VIP vendég ünnepelt együtt jó hangulatban, köztük az AirTran korábbi munkavállalói, veteránjai, valamint a Southwest képviselői is.

Az 1993-ban ValuJet néven indult fuvarozó a kezdetektől fogva a regionális piacra helyezkedett be, ekkor még McDonnell Douglas DC-9-es repülőgépeket üzemeltetve. Céljuk egyszerű volt: atlantai bázirsól közkedvelt célállomásokra repülni, olcsón. A korai években a vállalat csupán “bukdácsolt”, nem sikerült komolyabb fejlődést elérniük, azonban működésük stabil volt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

1996-ban aztán bekövetkezett az amivel nem számoltak, az 592-es jelű járat repülés közben kigyulladt, a fedélzeten tartózkodó 110 személy pedig életét vesztette. Ezt követően a csőd szélére sodródtak, így nem volt más választás, a vezetőség döntése értelmében 1997-ben a ValuJet összeolvadt egy kisebb AirTran nevű vállalkozással, felvéve annak nevét.

A ’90-es évek végén és a 2000-es évek elején aztán sikerült fellendíteni az immár megújult céget, a flottába fokozatosan beléptek a Boeing 737-200, Boeing 717, majd az Airbus A320 és végül pedig a Boeing 737-700 típusú repülőgépek.

2011-ben a Southwest Airlines felvásárolta az AirTran Airways-t, azonban akkor sem a flottát, sem az arculatot nem változtatta meg, de a légitársaság a Southwest leányvállalataként működött tovább. Ez a státusz egészen idáig fennmaradt, a Southwest Airlines azonban most úgy döntött, hogy egyesíti a “családot”, beolvasztja az AirTrant és teljes arculatváltást visz végbe. Ezzel örökre eltűnik a világ legnagyobb Boeing 717-es üzemeltetője, amely 89 darabot birtokolt a típusból, 58 darab Boeing 737-700-asa mellett.

Az Air Tran és a Southwest Boeing 737-700-as repülőgépei a személyzettel az előtérben. (Fotó: AirTran Airways) | © AIRportal.hu

Az Air Tran és a Southwest Boeing 737-700-as repülőgépei a személyzettel az előtérben. (Fotó: AirTran Airways)


Az AirTran repülőgépei természetesen tovább folytathatják pályafutásukat, a 737-esek az anyavállalathoz csatlakoznak (melynek 737-700-as flottája így több mint 430 repülőgépet számlál majd), a 717-esek viszont nem kellenek az amerikai fapadosnak, így azok a Delta Air Lines színeiben közlekednek ezentúl.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!