Az ír fapados légitársaság eddig mintegy 750 millió euró értékben adott kuponokat és visszatérítést utasainak, szerintük ezzel példát mutatnak a többi légitársaságnak.

Erről Eddie Wilson, a Ryanair egyik vezetője beszélt az Independentnek. Elmondása szerint  különleges időszakon vannak túl, 30 millió utazást kellett törölnie a légitársaságnak, és több százmillió euró értékben kellett ezek árát visszatéríteni, vagy kupont kiadni.

„Azt gondolom, utat mutatunk a többieknek, jól csináljuk, és folyamatosan dolgozunk ezen, valamint friss adatokat közlünk” – fogalmazott.

Fotó: AIRportal.hu

Azt azért megjegyezte, hogy az unió 261-es irányelve a kártérítésekről betarthatatlan, mert e szerint hét napon belül vissza kellene kapnia az utasnak a jegy árát, de ebben a helyzetben senki nem képes erre. Már csak azért sem, mert június elsejével tudták újra felpörgetni az ügyfélszolgálatot.

Eddie Wilson odaszúrt egyet az online utazási irodáknak is, szerinte nagyon sok jegy visszatérítése azért akadozik, mert azokat jegyértékesítő honlapokon keresztül vásárolták meg, és így a légitársaság közvetlenül nem éri el az utast, pedig többször kérték a kontaktok kiadását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A vezető arra is panaszkodott, hogy az irodák virtuális bankkártyák adatait adják meg, amelyekre nem lehet visszatérítést utalni, így a légitársaság semmit nem tud csinálni.