A Saab légiforgalmi rendszereket fejlesztő részlege (SDATS) végezheti el a belga szolgáltató infrastruktúrájának hosszú távú fejlesztését.

Miután kiderült, hogy Liege és Charleroi repülőtereinek irányítótornyát rövid időn belül fel kell újítani, a légiforgalmi szolgáltató Skyeyes és a repülőtereket üzemeltető SOWAER (Société wallonne des aéroports) egyeztetéseket kezdett a hosszú távú megoldásról.

A repülésbiztonság garantálásához és a repülőterek folyamatos rendelkezésre állásának biztosításához a távoli toronyirányítás kiépítése mellett döntöttek, így tavasszal kiírták az ehhez szükséges pályázatot.

A befutó végül a több más reptér mellett például London City digitális tornyának kialakításában is részt vevő Saab lett.

A megállapodás alapján akár 6 repülőtéri irányítási rendszer és 3 központ kiépítésére is sor kerülhet a következő 20 évben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Liege és Charleroi felújítandó irányítótornyai (Forrás: skyeyes)

Első ütemben Liege és Charleroi légikikötőiben épül ki a távoli toronyirányításhoz szükséges infrastruktúra, továbbá Namurban hozzák létre az ezek kezelését végző központot. A munkálatok 2022-ben kezdődnek, és várhatóan 2024-re lesz üzemképes a rendszer.

A digitális tornyok nemcsak a repülőterek rendelkezésre állását növelik majd, hanem a kamerák segítségével az egyre terjedő, de manapság a radar számára – még – láthatatlan drónok detektálása is lehetségessé válik.

A digitális torony egyik érzékelőoszlopa (Forrás: SAAB)