Beindult a párizsi bejelentés-cunami: A szaúdi légitársaság 20 darab A330-300 Regional és 30 darab A320ceo-t rendelt, ezzel a Saudia lesz az Airbus A330-as regionális változatának első üzemeltetője. Bár az Airbus első sorban a távol-keleti piacokon remélte a rövidített hatótávú szélestörzsűjének sikerét, ezzel hivatalossá vált, hogy az indító légitársaság a közel-keleti Saudia lesz. A most megrendelt repülőgépek a Saudi Arabian Airlines meglévő több, mint 60 darabos darabos Airbus flottájához csatlakoznak, mely eddig 12 darab A330-300-asból és 50 darab keskeny törzsű Airbus-t számlált.

Így fog kinézni a Saudia Airbus A330-300 Regional repülőgépe, kívülről nincs szemmel látható különbség a jelenlegi modellhez képest. Grafika: Airbus | © AIRportal.hu

Így fog kinézni a Saudia Airbus A330-300 Regional repülőgépe, kívülről nincs szemmel látható különbség a jelenlegi modellhez képest. Grafika: Airbus

A közel-keleti országban magas növekedésnek indult az utasok részéről mutatkozó kereslet a belföldi és a regionális útvonalakon, ez indokolhatja, hogy a légitársaság az Airbus új, speciálisan a magas forgalmú, regionális és belföldi járatokra tervezett típusát választotta.

A 3.000 tengeri mérföld hatótávolságú A330-300 Regional változatát olyan piacokra dolgozta ki az Airbus, melyekre a nagy népesség és a magas az légi utazás iránti kereslet koncentráltan jellemző egyes regionális és belföldi viszonylatokon.

Az akár 400 utas szállítására képes A330-300 Regional az ilyen útvonalakon beléphet a korábban használt keskenytörzsű repülőgépek helyére, gyakorlatilag megduplázva a légitársaság által felkínálható kapacitást az adott útvonalon. Az A330 Regional típusok leendő üzemeltetőinek nem szükséges új le- és felszállási résidőket igénybe venni a forgalmas repülőtereken, az utasok pedig egy szélestörzsű repülőgép nyújtotta kényelmet élvezhetik a rövid útvonalon is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A330 Regional további előnye a légitársaságok számára, hogy a repülőgép egy ülésre eső üzemanyag költsége és karbantartási költségei akár 26%-kal alacsonyabbak lehetnek, a jelenlegi nagy hatótávú A330-300-as modell költségeiénél. Az Airbus azt is kiemeli, hogy az új regionális változat esetében az A350 XWB-nél és az A380-asnál kifejlesztett csúcstechnológiákból is számos újítást alkalmaztak.

John Leahy, az Airbus értékesítésért felelős alelnöke a légiszalon első napján tartott sajtótájékoztatóján szintén hangsúlyozta az A330 Regional létjogosultságát. A légiutasok számának 20 éven belül várt megduplázódásával a repülőterek és a légiforgalomi irányítás csak úgy lesz képes lépést tartani a nagy, központi repülőterek tekintetében, ha a nagy forgalmú regionális útvonalakon nagyobb repülőgépekkel növelik a kapacitást és nem újabb és újabb járatokat indítanak.

A Saudia a regionális A330-asok mellett, rendelt 30 darab keskenytörzsű, A320ceo (azaz a jelenlegi hajtómű opcióval szerelt) keskenytörzsű repülőgépet is. Grafika: Airbus | © AIRportal.hu

A Saudia a regionális A330-asok mellett, rendelt 30 darab keskenytörzsű, A320ceo (azaz a jelenlegi hajtómű opcióval szerelt) keskenytörzsű repülőgépet is. Grafika: Airbus

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!