A Boeing és a Southwest Airlines bejelentette, hogy a 737 MAX 7 program is kezdetét vette, köszönhetően a dallasi székhelyű légitársaság megrendelésének. A Southwest nem csupán a 737 MAX típus, de a 737 MAX 7 változat első üzemeltetője is lesz, a korábban leadott, 30 db 737NG példányra szóló megrendelés 737 MAX 7 megrendeléssé változtatásával.
A légitársaság ugyancsak élt a 737 Next-Generation szériára vonatkozó opciós megrendelésével, így további öt darab 737NG érkezhet a flottába. Ezek a repülőgépek, kiegészítve a 737 MAX 7 altípussal, részei a légitársaság által szorgalmazott üzemanyag-hatékonysági és nyereségességi törekvéseinek. A 737 MAX 7 típus 2019-es forgalomba állítása várhatóan elősegíti a Southwest flottamodernizációját is.
„Örömünkre szolgál, hogy bejelenthetjük, hogy a Southwest Airlines és a Boeing megállapodásának köszönhetően légitársaságunk a Boeing MAX 7 széria első üzemeltetője lehet a 2019-es leszállítások kezdetével. A 737 MAX 7 a jelenkor 737-700 Next-Generation változat erősségére épül, a CFM International LEAP-1B hajtóművekkel egyetemben, melyeknek köszönhetően az üzemanyag fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás 12%-kal csökkenhet a mai leghatékonyabb, keskenytörzsű repülőgéphez képest.” – nyilatkozta Gary C. Kelly, a Southwest Airlines igazgatósági elnöke és elnök-vezérigazgatója.
„A Southwest a 737 program története során igen értékes partnerré vált.” – tette hozzá Ray Conner, a Boeing utasszállító ágazatának elnök-vezérigazgatója. „Több 737 széria tervezésének elindításán dolgoztunk együtt a légitársasággal, beleértve a 2011-ben elindított 737 MAX programot is. Izgatottak vagyunk, hogy a 737 MAX 7 piacra dobását a Southwest segítségével végezhetjük el.”
A MAX 7 megrendelések konvertálásával és a 737-800 iránt kihasznált opciós rendelésekkel együtt a légitársaság 180 737 MAX és 137 Next-Generation 737 példányra adott le megrendelést. A 737 MAX program eddigi megrendelése 1315 példány.