Előrehaladott tárgyalásokat folytat az Air France-KLM a Wizz Air felvásárlásáról – jelent meg az egyik holland online újság, a légiközlekedési hírekkel foglalkozó Luchtvaartnieuws oldalán, akik párizsi forrásokra hivatkoznakírja a portfolio.hu.

A holland légiközlekedési szaklap értesülései szerint az Air France számára, a Wizz Air jó terjeszkedési lehetőséget jelentene a fapados-piacon, első sorban a pont-pont járatok terén.

A Wizz Air az MTI megkeresésére először azt közölte, hogy nem kommentálnak pletykákat és találgatásokat, majd szerda délután a Napi Gazdaságnak már cáfolta Váradi József a felvásárlás hírét. “A sikerességük miatt időről időre kapnak kéretlen megkereséseket, de jelenleg nem zajlanak tárgyalások a magyar gyökerű diszkont légitársaság értékesítéséről” – közölte a lappal Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója.

Cáfol a Wizz Air

A Wizz Air az AIRportal.hu-hoz szerdán 17:30-kor eljuttatott közleményében cáfolja a holland szaklap értesüléseit:

A Wizz Airt a mai napon számos média kereste meg egy holland hírportálon megjelent spekuláció kapcsán. Hogy elejét vegyük a további találgatásoknak, szeretnénk tisztázni az álláspontunkat:

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

„Sikereinek köszönhetően a Wizz Airhez időről időre számtalan megkeresés érkezik a légitársaság iránt érdeklődő, lehetséges befektetőktől. A Wizz Air pillanatnyilag nem folytat ilyen témájú tárgyalásokat.”

– Daniel de Carvalho, a Wizz Air szóvivője

Nem idegen a low-cost business az Air France – KLM csoportnak

A francia-holland légitársaságnak már most is van diszkont légitársasága, a Transavia, amely a cégcsoporton belül, de független légitársaságként működik.

A Wizz Air esetleges felvásárlása jó terjeszkedési lehetőséget jelentene, hiszen míg a Transavia fő piacát Hollandia és Franciaország jelenti, addig a Wizz Airrel Közép-Kelet-Európa felé nyithatna, ahol a Wizz a legnagyobb diszkont légitársaságnak számít.

A Transavia túl kicsi ahhoz, hogy felvegye a versenyt a nagyokkal, például a Ryanairrel, vagy az easyJettel, amelyek több száz repülőgépes flottát működtetnek. Ezzel szemben a Transavia mindössze 30 gépes flottával büszkélkedhet – emlékeztet a holland online újság, a Luchtvaartnieuws.

A légiközlekedési hírekkel foglalkozó lapnak a Transavia vezetője, Mattijs ten Brink nem cáfolta, de nem is erősítette meg a híreszteléseket. Az Air France vezére korábban jelezte, hogy vizsgálják a lehetőségeket Európában az úgynevezett “point-to-point” piacon (vagyis amikor egy légitársaság két város között teremt közvetlen összeköttetést, nem pedig hálózatosan működik), de nem közölte, hogy lenne konkrét célpont.

Tőzsdei bevezetés bejelentése, majd hirtelen visszalépés

Amint arról korábban az AIRportal.hu is beszámolt a Wizz Air az elmúlt hónapokban a magyar és az ukrán céget tulajdonló Wizz Air Holdings plc. bevezetését (IPO) tervezte a londoni tőzsdén. Váradi József a Wizz Air vezérigazgatója a részvény kibocsátási szándékot nem a napi pénzügyi szükségletekkel indokolta. A vezér júniusi nyilatkozata szerint a cég külső finanszírozására nincs szükség, a tőzsdén szerzett pénzt eszközfinanszírozásra, új piacok megnyitására használhatták volna, a credit rating, az adósbesorolás javulása miatt pedig kedvezőbb finanszírozási feltételeket érhettek volna el.

A korábban bejelentett tervekkel ellentétben a Wizz Air az utolsó pillanatban visszalépett és egyelőre nem vezeti be részvényeit a Londoni Értéktőzsdén (LSE). Ezt a közép-európai diszkont légitársaság az LSE honlapján jelentette be június közepén.

Frissítve: 2014. július 9. 17:33

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!