Boeing 737 MAX típusú utasszállító repülőgépeket rendelt a Virgin Australia. Az ausztrál légitársaság ma véglegesítette és írta alá 23 darab legújabb generációs keskenytörzsű repülőgépre szóló megrendelését.
A ma aláírt szerződéssel, amely további 4 gépre opciós vásárlási jogot is tartalmaz a Virgin Australia az első ausztrál légitársaság, amely a Boeing 737 MAX típuscsaládja mellett döntött. Ausztrália második legnagyobb légitársaságának igen komoly, 68 darabos NG, azaz Next Generation 737-es flottája van, így nem meglepő a folytonosság jegyében történő választás.
Az új típus, amely várhatóan 2017-ben lép szolgálatba élenjár a költséghatékonyság terén. A szintén új fejlesztésű CFM International LEAP-1B hajtóműveknek, valamint az Advanced Technology wingleteknek köszönhetően mintegy 13%-kal lesznek üzemanyag takarékosabbak a MAX típusú 737-esek, mint napjaink legtakarékosabb keskenytörzsű utasgépei – ígéri az amerikai repülőgépgyár.
A Boeing 737 MAX háromféle változatban lesz rendelhető: a 737 MAX-7, MAX-8 és MAX-9-es kivitelben. A Virgin Australia a 737 MAX-8 típust választotta, amely lényegében a 737-800NG utódmodelljének tekinthető. A brisbane-i központú légitársaság flottájában 57 darab 737-800-as található.
A Boeing szerint kitűnő választás a MAX-8-as változat, mivel az lesz a legköltséghatékonyabb típus a keskenytörzsű gépek piacán. Az amerikai gyártó szerint ülésenként 8%-kal lesznek kedvezőbbek az üzemeltetési mutatói, mint a rivális modellnek. Bár a Boeing a konkurenciát illetően közleményeiben a legtöbb esetben sejtelmes eleganciával fogalmaz nyilvánvaló, hogy itt most az Airbus A320neo család megfelelő változatára utalnak.
A 737 MAX-program jelenlegi ütemterve szerint 2014-ben zárulhat a fejlesztési szakasz, a Boeing ekkorra véglegesíti a típus műszaki paramétereit. 2015-ben kezdik meg a prototípusok összeszerelését, hogy 2016-ban levegőbe emelkedhessen, majd egy évvel később, a típusengedélyek megszerzését követően átadásra kerülhessen az első 737 MAX.