Airbus A320neo típusokkal fejleszti flottáját az Air New Zealand. A légitársaság az európai repülőgépgyárral kötött szerződése szerint 3 darab A321neo és 10 darab A320neo változatra formált igényt, sőt egyetlen darab A320ceo is szerepel a június első napján bejelentett üzletben.
Az Air New Zealand keskenytörzsű gépparkja túlnyomó részt jelenleg is A320 típusokkal működik, a társaság tehát kitart a gyártmány mellett, de most először vállalkozik rá, hogy a gépcsalád leghosszabb törzsű változatát, az A321-est is flottájába vegye, mint ahogy új hajtómű opcióval kínált, neo-variánsra is most először szerződött.
Az új-zélandiak egyelőre sem a hajtómű választást, sem a gépek kabinkonfigurációját nem nevezték meg, azt későbbi időpontra ígérték. A tolóerőt szolgáltató alkatrészek tekintetében kétféle lehetőség adott, így a CFM International LEAP-1A, vagy a Pratt&Whitney PW1000G típusai közül kell majd szelektálnia a döntéshozóknak.
Az Air New Zealand 2015-re egységesíteni kívánja keskenytörzsű flottáját, addigra ugyanis kivonják a forgalomból még meglévő hét darab Boeing 737-300 típusaikat, és utána már csak az A320-as gépcsalád viszi a rövid- és középhatótávú járataikat. Ennek kapcsán Christopher Luxon vezérigazgató rávilágított, hogy a homogén flotta költséghatékonyságot is hoz, az üzemeltetés, a kiképzés és a karbantartás tekintetében egyaránt, különösen ami a NEO gazdaságosságát illeti.
Az A320neo típusok új hajtóműveiknek és sharklet szárnyvégeinek köszönhetően mintegy 15%-kal lesznek üzemanyag takarékosabbak az Airbus ígérete szerint.