Ötven darab Airbus A320neo utasszállító repülőgépre kötött vásárlási szándéknyilatkozatot a Tigerair. A szingapúri low-cost légitársaság ma bejelentett szerződése 37 gépre fix, 13-ra pedig opciós igényt formál az európai gyártó legújabb generációs keskenytörzsű típusából.
A Tigerair előszerződése azon túl, hogy lehetőséget biztosít a hosszabb törzsű, A321neo alternatívájára, már a hajtóműválasztásra nézve is érvényes döntést tartalmaz, a légitársaság ugyanis a Pratt&Whitney PW1100 erőforrása mellett tette le a voksát, méghozzá úgy, hogy egyúttal a korábban, 2007-ben tett kilenc gépes rendelését visszamondta. Azoknak az A320-asoknak a szállításai idén vették volna kezdetüket és International Aero Engines V2500 hajtóművekkel lettek volna szerelve.
Az A320neo-k beszerzési szándéka a légitársaság flottamodernizációs programjának, valamint az útvonalhálózat fejlesztési tervének része. Az új gépeket ennek megfelelően a teljes ázsiai-óceániai hálózatukban be kívánják vetni.
A 2004-ben alapított, szingapúri bázisú Tigerair három leányvállalatból áll, a Tigerair Singapore mellett az indonéziai Tigerair Mandala és a Tigerair Australia is a cégcsoport része, amelyek együttvéve a térség 14 országában, mintegy 50 célállomásra kínálnak légi járatokat.
A Tigerair Group gépparkja kizárólag Airbus típusokból áll, a flotta összesen 48 darab A320-as típuscsaládból származó gépet számlál, amelyek átlagéletkora kevesebb mint három év. A légitársaság számára elsődleges szempont a gazdaságosság, amelyet mi sem bizonyít jobban, mint hogy az ázsiaiak között elsőként vették igénybe az Airbus utólagos sharkletesítési programját, amellyel már üzemben lévő gépeikre helyezttették fel az új szárnyvégeket.
Az új A320neo gépek szállításai várhatóan 2018-tól veszik kezdetüket, amellyel a flotta 2025-re válhat teljessé. A szerződés összértéke a listaárakon számítva 3.8 milliárd dollárra rúg.