Kapacitásainak bővítése érdekében újabb Airbus A330-asok bérléséről állapodott meg a Turkish Airlines. Közvetlenül a légitársaságtól kapott információink szerint három darab A330-200-ast a Wells Fargo Bank Northwest lízingkonstrukciójában, másik két darab A330-300-ast pedig a líbiai Afriqiyah Airwaystől vesz 8 évre tartós bérletbe a török légitársaság.

A Turkish Airlines első A330-300-asának átvétele, 2010  szeptemberében. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A Turkish Airlines első A330-300-asának átvétele, 2010 szeptemberében. (Fotó: Airbus)

A gépekről annyit tudni, hogy a líbiai légitársaságtól azt a két vadonatúj (5A-ONQ/-ONR), de a polgárháborús helyzet miatt át nem vett A330-300-asokról van szó, amelyek Toulouse-ban, az Airbus franciaországi bázisán várják sorsukat tavaly év vége óta.

A Turkish Airlines, amelynek jelenleg összesen 38 darab A330-as Airbusa van a típuscsalád utasszállító változatából, az A330-200-asnak és a hosszabb törzsű A330-300-asnak egyaránt az üzemeltetője.

A Turkish többféle kabinkonfigurációval üzemelteti A330-as típusait, az A330-200-ast például háromféle, 250, 281 és 286 üléses fedélzeti kivitelben. Ugyanakkor az A330-300-asok a társaság flottainformációs oldala szerint egységesen 289 utasüléssel vannak ellátva. A típusváltozatok szerinti megoszlás egyébként a nagyobb hatótáv teljesítményű A330-200-as felé billenti a mérleget. A flotta aktuális összetétele szerint ugyanis 21 A330-200-as és 17 A330-300-as áll rendelkezésre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A török flotta első A330-asa is egy A330-200-as volt, amikor 2005-ben bevezették a típust. Utána az A330-300-as megjelenéséig öt év telt el, az első A330-300-as 2010-ben csatlakozott a gépparkhoz, egyszerre egyébként az első teherszállító A330-200F típussal. A legutóbbi közvetlen megrendelést 2012 októberében adta le a Turkish Airlines A330-asra, akkor tizenöt darab A330-300-asra formáltak igényt, amelyek szállításai még folyamatban vannak. Az Airbus rendelésösszesítője szerint a légitársaság összesen 30 darab megrendelt A330-300-asából 18 került eddig átadásra.

A Turkish folyamatosan fejleszti útvonalhálózatát, ezért a nagy gépigény. Korábbi hírek szerint annak érdekében, hogy a slot korlátozott legsűrűbb forgalmú útvonalakon nagyobb legyen a helykínálat már javában gondolkodnak 400 ülés feletti, extra nagy gépek beszerzésén is, de erről egyelőre döntés nem született.

A tempós hálózatfejlesztéshez kapcsolódó hír, hogy április 1-jén jelentették be, a legújabb, tajpeji járat elindításával a Turkishnek immáron 109 ország 265 városába vannak járatai. Április első napján ráadásul nemcsak Tajpejbe, hanem Manilába is elindult a nyitójárat, sorrendben az volt a 264. úti cél a kínálatban.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!