Vásárlási szándéknyilatkozatot kötött hat darab A330-800neo típusra a Hawaiian Airlines – közölte az Airbus. Ez eddig rendben is lenne, csakhogy van egy igen fontos vetülete a szerződésnek, az ugyanis az eddig aláírt, ugyanekkora A350-800XWB rendelés helyébe lép, vagyis a hawaii légitársaság visszalépett a legkisebb A350-es széria flottájába vételétől.

Hawaiian Airbus-flotta képekben

Hawaiian A330-800neo látványterv.(Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Hawaiian A330-800neo látványterv.
(Forrás: Airbus)


Valahogy így festett volna a rövid törzsű A350-es. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Valahogy így festett volna a rövid törzsű A350-es. (Forrás: Airbus)


Ilyenek a meglévő A330-200-asok, amelyek a Boeing 767-300-asok váltását szolgálják. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Ilyenek a meglévő A330-200-asok, amelyek a Boeing 767-300-asok váltását szolgálják.
(Fotó: Airbus)


A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Hawaiian A321neo látványterv. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Hawaiian A321neo látványterv. (Forrás: Airbus)

Az Airbus A330neo családnak ezzel megvan az első amerikai megrendelője, ez szép. Az A350-800XWB megrendelési állománya viszont védhetetlen, 30 darabos szint alá süllyedt. Immáron csak a Yemeniának, az Aeroflotnak, az Asiana Airlinesnak és az AWAS lízingcégnek van érvényes szerződése a típusra, összességében 28 darab, legalábbis az Airbus június 30-ával zárt összesítője szerint.

A Hawiian vezérigazgatója, Mark Dunkerley egyébként az A330-800neo üzemanyag takarékosságával, megnövelt hatótávjával, és meglévő A330-asaikkal való rokonságának hármasával magyarázta a választást, amely szerinte “kitűnő megoldás” flottabővítési szükségleteik ellátására.

Mi tagadás, a Hawaiian gépparkjában már 18 darab A330-200-as működik, így kézenfekvő ugyanennek a típuscsaládnak az újabb, feljavított teljesítményű változata melletti döntés, de az A350-800XWB programjának ez már csúnya véget idéz, noha beszüntetéséről még mindig nincs biztos hír. A korábban vázolt A350-800-as mentőakció, amely elsődlegesen a széria utaskapacitás növelésére irányulna az A330neo elindításával pedig aligha nyer értelmet.

A Hawaiian saját közleménye viszont arra is kitér, hogy az A350-esek 2017-től jelentek volna meg a flottában, míg az A330neo-k csak 2019-től érkeznek, és a társaság biztosítandó jövőbeni szükségleteit további 6 darab A330-800neo-ra opciós foglalást is kötött, amivel együtt már 2.9 milliárd dolláros listaáron számított értékről szól a tervezett gépbeszerzés.

Az A330-800neo az idei Farnborough légi szalonon elindított A330neo család kisebbik típusváltozata a nagyobb, 900-as mellett. Az Airbus az új Rolls-Royce Trent 7000 hajtóművekkel szerelt, továbbfejlesztett, mintegy 400 tengeri mérfölddel nagyobb hatótávú szériára 14%-os takarékossági előnyt ígér, amivel szerintük az A330neo lesz a középkategóriás szélestörzsű típusok legköltséghatékonyabbja, 2017 utolsó negyedévétől, a tervezett forgalomba bocsátástól kezdődően.

Addig azonban a Hawaiian-nál még legalább négy darab vadonatúj A330-200-as áll szolgálatba, a honolului légitársaság számára ugyanis az Airbus 2015-ig bezárólag vállalta a gépek leszállítását, mint ahogy 2017-től megjelennek a flottában az első keskenytörzsű Airbusok is, az A321neo-k, amelyekből 16 darabot igényelt az amerikai szigetállam légitársasága.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!