Egy olyan megnövelt hatótávú A350-es variáns fejlesztésén dolgozik az Airbus, amellyel a legújabb generációs típusok kényelmi színvonalán és gazdaságosságával lehetne üzemeltetni extra hosszú távú járatokat. Az egykori A340-500-as utóda és a mai Boeing 777-200LR konkurense van tervben.

A350-900XWB prototípusok repülés közben. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A350-900XWB prototípusok repülés közben. (Fotó: Airbus)

A máris A350-900LR – Long Range néven emlegetett típusváltozat fejlesztésének hírét Kiran Rao, az Airbus Group stratégiai és marketing-igazgató alelnöke erősítette meg a Bloombergnek. Az európai repülőgépgyártó konzorcium magas rangú vezetője szerint mérnökeik azon vannak, hogy egy olyan súlycsökkentett kabinkonfigurációt dolgozzanak ki az A350-es számára, amellyel a Singapore Airlines 2018-ban kedvező hatékonysággal érheti el New York városát.

A Singapore Airlines 2013 novemberében függesztette fel a New York newarki járatát, amelyen addig kizárólag business osztályú ülésekkel szerelt A340-500-asok közlekedtek. A 18 óra 50 perces útvonal a megszüntetéséig a világ leghosszabb menetrendszerű járatának címét is birtokolta. A szingapúri légitársaságnak azóta viszont nincsenek közvetlen New York-i járatai, mivel nem találtak az elvárásaiknak megfelelő új típust az A340-500-as helyébe.

A350-900 műszaki adatok

Törzshossz: 66,8 m
Szárnyfesztáv: 64,7 m
Magasság: 17,5 m

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hajtómű: 2db Rolls-Royce Trent XWB
Hatótáv: 14350 km
Utaskapacitás: 325 fő (háromosztályos konfig.)
Max. felszállósúly: 268 tonna

Aktuális listaár: 304,8 millió USD/db

A Singapore Airlinesnak egyértelmű célja az újranyitás, szeretnék, ha az útvonalhálózatukban ismét rendelkezésre állna ez a fontos összeköttetés, de azt már csakis a legújabb generációs, költséghatékonyan üzemeltethető típusokkal tervezik, így került napirendre az Airbus ajánlata, miközben vizsgálják az amerikai konkurencia gépeit is. Iparági elemzők szerint az A350-900LR kihívására a Boeing a Dreamliner-család 9-es szériájának megnövelt hatótávú változatával válaszolhat.

Az Airbus egy olyan A350-900-ast készül rendelkezésre bocsátani, amellyel a kívánt útvonal a hasonló teljesítményű, de idősebb konstrukciókhoz képest 25%-kal üzemanyag takarékosabban lenne teljesíthető, és csak kevéssel alacsonyabb ülésszámmal, mint amit a típus normál változata kínál.

Kiran Rao a kabinkonfigurációt illető részletekkel egyelőre nem szolgált, de azt már most leszögezte, hogy a fedélzet prémium színvonalú lesz, az új típusváltozatra pedig több érdeklődő is van.

Az A350-900LR előnye lehet, hogy a 2018-as céldátumból következtetve az Airbus gyors rendelkezésre állást ígér, továbbá, hogy az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) 370 perces ETOPS norma szerinti üzemeltetést ismert el az A350-900-asnak, amely az óceánok feletti repülésben ad könnyebbséget a közvetlenebb útvonalak megválasztása révén.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!