Az Airlines for Europe (A4E) lobbicsoport szerint 300 százalékkal nőttek a késések Európa főbb repülőterein a szigorú utasbiztonsági ellenőrzések miatt.

A csoport az ATW online szerint legutóbbi közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy a jelenség az utasokat, a repülőtereket és a légitársaságokat is érinti, de rajtuk kívül álló okok miatt késett több ezer járatuk Ezért a schengeni tagállamoknak kell vállalnia a felelősséget. A szervezet ugyanis úgy látja, hogy főként a nem megfelelő számú és képzettségű ellenőr jelenti a problémát.

Közleményükben kifejtették, hogy a másik tényező a sokkal szigorúbb ellenőrzés, amely így több időt vesz igénybe. Az új szabályok szerint ugyanis a hatóságoknak mélyebb vizsgálatnak kell alávetniük a schengeni zónába érkező utasokat, és egyeztetni kell adataikat a schengeni információs rendszerben lévőkkel.

Fotó: Kovács Gábor | © AIRportal.hu

Fotó: Kovács Gábor


A tagállamoknak fel kell ismerniük, hogy komoly gondok vannak és megfelelő számú és képzettségű szakembert kell biztosítania a határellenőrzésnél – hangsúlyozta Thomas Reynaert, a szervezet szóvivője. Hozzátette: főként a nyári csúcsidőszakban okoz ez gondot, Madridból, Mallorcáról, Lisszabonból, Lyonból, Párizs-Orly repülőteréről, Milánóból és Brüsszelből is több száz méter hosszú sorokat jelentettek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amellett, hogy a járatok késve indulnak, egyes utasok annyira fennakadnak az ellenőrzésen, hogy nem tudnak időben a beszállító kapukhoz érkezni, lekésik a járatukat.

A Flightglobal megjegyezte, hogy annak idején az A4E is támogatta a szigorúbb utasbiztonsági és határellenőrzéseket. Azt is írták, hogy egyelőre nem minden tagállam vezette be a szigorított ellenőrzést, mivel arra féléves határidő van, amely október 7-én jár le.