Kép - AIRportal.hu Budapest Ferihegy Airport (BUD/LHBP)

Besenyei Péter új, az amerikai MXS-R repülőgéppel vág neki az idei világbajnokságnak

Április 17-18-án Abu Dhabiban kezdődik a Red Bull Air Race műrepülő világbajnokság 2009-es idénye, amelyen megváltozott lebonyolítási rend mellett több pilóta száll harcba a világbajnoki címért. Köztük Besenyei Péter is, aki idén új repülőgéppel vág neki a versenysorozatnak. Az amerikai MXS-R típusú repülőgép tesztelése március közepén zajlott és a korábbiaknál gyorsabb szintidőket teljesített.

„A gép jól kezelhető és gyorsabb is, mint a tavaly repült Edge. Az igazi főpróba dönti majd el, hogy hogyan viselkedik a gép a pályán. Annyi bizonyos, hogy az MX Aircraft munkatársai szívüket-lelküket beletették a gépbe és én is optimista vagyok”- mondta el Besenyei az új gép kapcsán.

Kép - AIRportal.hu Budapest Ferihegy Airport (BUD/LHBP)

A világ 15 legjobb versenypilótája – négy újonccal a mezőnyben – méri össze erejét a Red Bull Air Race Világbajnokság 2009-es idényében, amely ezúttal hat lélegzetelállító helyszínen zajlik majd: Abu Dhabi után San Diego (május 9.), a kanadai Windor Ontario (június 13.), BUDAPEST (augusztus 20.), Porto (szeptember 12.) következik, majd október 3-án Barcelonában avatják a világbajnokot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A pilóták a versenyek során sokszor közel 370 kilométeres óránkénti sebességgel repülnek és akár 12G terhelést is ki kell bírniuk az egyedi és embert próbáló légi akadálypályákon, amelyeket 20 méter magas, felfújható pilonok, azaz „légi kapuk” szegélyeznek. A tavalyi idényben Hannes Arch első európaiként hódította el a világbajnoki címet, és az osztrák pilóta idén a címvédésre készül. Ennek megakadályozásában remélhetőleg Besenyei Péternek is nagy szerepe lesz!

„Tény, hogy az új pontozás és versenystruktúra változást hoz, ami a nézők számára követhetőbbé teszi az egész sorozatot. Hogy ez milyen befolyással lesz a verseny egészére, még nem tudható, de a lényeg nem változik: minél pontosabban és gyorsabban végig kell érnem a pályán”- árulta el Besenyei az új szabályokra utalva.

A kibővített mezőny új lebonyolítási rendszer bevezetését eredményezte, amelynek keretében minden nyílt versenynap egy ún. ‘wild card’ futammal indul. A folyamatos, kiélezett versenyt biztosító versenynapok során egy csoportban négy pilóta méri össze erejét a végső győzelem, illetve a dobogós helyek reményében.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!