Nemsokára újabb látványos mérföldkőhöz érkezik a ferihegyi repülőtér új terminálépületének építése. Folyamatos szállítás mellett részletekben megérkezik az összesen 1200 tonnás tetőszerkezet valamennyi darabja, és márciusban megkezdődhet az építkezés talán leglátványosabb szakasza, a kagyló formájú tető kivitelezése.

A KÉSZ kecskeméti gyártóüzemében folyamatosan készülnek a ferihegyi SkyCourt, vagyis „Égi Udvar” tetőszerkezetének egyedi tartóelemei. Összesen több mint 70 hatalmas egységből áll össze a 14 darab, egyenként mintegy 75 tonnás főtartó. A kiegészítő elemek összsúlya 150 tonna lesz. A hatalmas rácsos szerkezetű egységekből öt darab már meg is érkezett a ferihegyi építési területre.

A hatalmas acélelemeket speciális konvoj szállítja éjszakánként Kecskemétről a repülőtérre, hogy nappal ne zavarják sem az autópálya, sem a repülőtér forgalmát. Az egyenként hozzávetőlegesen 5 méter széles, 20 méter hosszú és 12 tonna súlyú elemek speciális járműveken érkeznek Ferihegyre és speciális módon, részleges előszerelés után daruk emelik a helyükre. Egy főtartó 5, illetve 6 egységből áll össze. Mindkét típusú főtartóban három egységet már előre egymáshoz illesztenek. Így a kiegészítő elemekkel együtt jön létre a 14 darab 70 méter hosszú acélmonstrum, amelyek egymás mellett sorakozva alkotják majd a kagyló formájú tetőszerkezetet.

Az előszereléshez különleges sátor is készül, amely nagyjából egyenletes hőmérsékletet biztosít az acélszerkezetek számára. A tartóelemek folyamatosan érkeznek Ferihegyre és ezzel párhuzamosan halad az elemek összeillesztése is. A kivitelezők becslései szerint a hatalmas elemek beemelése márciusban kezdődhet el, a teljes tartószerkezet pedig várhatóan április végére készül el.
A munka utolsó fázisában a tartószerkezetet egy teljes futballpályányi káprázatmentes fémlemez felülettel vonják be. Az építkezés méreteit emellett jól szemlélteti, hogy szakemberek szerint a SkyCourt tetőszerkezetéhez felhasznált acélmennyiség elegendő volna egy kisebb sportcsarnok felépítéséhez is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!