Az Aeroscopia múzeumba érkezett a legendás szuperszonikus utasszállító repülőgép, a Concorde egyik első, Toulouseban készült példánya. Az Airbus közvetlen támogatását is élvező új múzeumban nemcsak a deltaszárnyú, hajdanán a hangsebesség kétszeresével repülni képes különlegesség, hanem a valamikori legelső A300-as, és az A400M prototípusa is kiállításra kerül.
Az F-WTSB lajstromot viselő Concorde 1973. december 6-án teljesítette szűzfelszállását, noha már sorozatgyártott gépként készült, légitársasági szolgálatot nem teljesített, a berepülési program véglegesítésében jutott szerephez.
A légi alkalmassági tanúsítványok megszerzését követően pedig kiképzőgépként szolgált, a pilóták gyakorlatait, útvonal teljesítést, tartóssági teszteket és a fedélzeti rendszerek próbáit végezték rajta. 1982-1985 között Chateurouxban tárolták és tartották készenlétben, szélső útját 1985. április 19-én teljesítette, amikor innen Toulouseba repülték, ahol kiállítási gép lett.
Az európai repülőgépgyár öt évvel ezelőtt hozta létre önálló Airbus Heritage részlegét, hogy külön figyelmet szenteljen történelmének, az örökségének és az értékeinek méltó megőrzésére, amely program részeként most a Concorde is felújítást nyert, újrafestésen és fedélzet felújításon esett át, hogy az ősszel, a Blagnac repülőtér mellett megnyíló Aeroscopiában ne csak kívülről, hanem belülről is megtekinthető legyen a várhatóan lelkes közönség számára.