Észak-Korea nemzeti légitársasága, – a világ egyetlen egycsillagos légitársaságaként csúfolt – Air Koryo nehéz helyzetbe került, miután az egyik fő célállomásaként aposztrofált Kína légteréből kitiltották a légitársaságnál matuzsálemi kort megélt, szovjet típusokat– olvasható az NK News hírportálon.

Az intézkedésre egy újonnan bevezetett kínai légügyi szabályozásnak köszönhetően került sor, mely szerint ezeknek a típusoknak a légtérben való jelenléte biztonsági kockázatokat hozhat magával.

Az Air Koryo légitársaság 2006 óta az európai légtérből is kitiltásra került, miután a biztonsági hitelesítő adatok igen gyengének mutatkoztak. A légitársaság fő célpontjaként szolgáló Kína azonban csak most hozta meg döntését, és tiltotta ki a szovjet matuzsálemeket az ország légteréből.

Ezeknek a lépéseknek köszönhetően az észak-koreai légitársaság flottamodernizációt lesz köteles végrehajtani, ezért a kínai célállomásokat is érintő útvonalakon az elmúlt évtizedekben megszokott Tupoljev és Iljusin gyártmányú repülőgépek helyett újabb, drágább orosz utasszállítók vásárlását lesz kénytelen végrehajtani a nemzetközi embargók sújtotta ország légitársasága.

“Szomorú nap ez a mai a repülésrajongók számára, hiszen igen fenséges gépek tűnnek el a nemzetközi járatokról. Azonban minden rosszban van valami jó, hiszen ezek a típusok tovább folytatják pályafutásukat az Air Koryo belföldi járatain.” – nyilatkozta David Thompson, az Észak-Koreába vágyó turisták megsegítésére szakosodott, Juche Travel Services egyik képviselője.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Air Koryo légiközlekedési körökben igen kétes hírnevet vívott ki magának, köszönhetően az ország fővárosát érintő járatokon üzemeltetett, igen alacsony biztonsági színvonalat elérő típusok miatt. Az említett – Kínából és az EU-ból egyaránt kitiltott – típusok között olyan szovjet korszakban született kincseket találunk, mint az Iljushin Il-18, Il-62, Tupoljev Tu-134, valamint Tu-154-es.

E példányok életkora meghaladja a 30 évet is. Egyes információk szerint az Il-62-es típus – melynek egy, a Kubából érkezett példánya már csupán “alkatrészdonor” – az idei évtől csupán a légitársaság belföldi járatait szolgálja ki, az Iljushin Il-18-as típus viszont 10 évig még biztosan szerepet kap az Air Koryo belföldi járatain.

Bár a kitiltás számos, meghatározó kínai útvonalat érint majd, de az új gépek beszerzése, valamint a meglévő, modernebb Tu-204-es típus miatt nem jelent nagy gondot a légitársaság számára. Ennek ellenére egyes technikai, műszaki probléma esetén a járatok ritkítására lesz szükség. Ezt elkerülve, az észak-koreai légitársaság – a folyamatban lévő Tu-204 és Antonov An-148 típusok beszerzése mellett – a lehető leghamarabb nagyobb flottamodernizációt lesz köteles véghezvinni, megelőzve a komolyabb visszaesést.

A légitársaság első An-148-as repülőgépe:

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!