A légitársaság összesen 63 gépre tart igényt melyből 35-öt megvásárol közvetlenül az Airbustól, 20 A320neo az AerCap lízingcégen keresztül érkezik és további 8 utasszállítót a GECAS-tól vesz bérbe. A fuvarozó alaposan megvizsgálta a szóba jöhető típusokat és, így maradt alul a versenyben a Boeing 737MAX típuscsaládja az A320neókkal szemben.

A brazil fuvarozó a jelenlegi flotta kapacitásának bővítéséhez és a szolgáltatási színvonal emeléséhez kívánja használni az európai típust. Az A320neo a környező országok piacaira való betörés lehetőségével is kecsegtet, amellyel az Azul erőteljesebben megjelenhet a nemzetközi utasszállításban. A legnagyobb számban brazil E-Jeteket üzemeltető légitársaság szerint az Airbus A320neo tökéletesen kiegészíti majd az Embraereket a belföldi járatokon is.

A megrendelt gépek 174 üléses egyosztályos konfigurációban érkeznek, mely a jelenlegi géppark gerincét alkotó Embraereknél lényegesen nagyobb kapacitást kínál. Az E-Jet flotta legnagyobb típusa az E-195-ös, amelyben 118 ülőhely áll rendelkezésre, míg az eggyel kisebb E-190S már csak 108 férőhelyet kínál.

Az Azul hamarosan megveti a lábát Észak-Amerikában is, hiszen december 1-jén elindul az első járat Fort Lauderdalebe egy szintén európai géppel, az A330-200-assal.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!