Megérkezett a Kuwait Airwayshez a 2014-ben elindított flottamodernizációs program részeként megrendelt első vadonatúj szélestörzsű utasszállító, egy A330-200-as. A Dasman névre keresztelt gépet még négy ugyanilyen A330-as követi, miután 2019-től kezdetüket veszik a legújabb generációs Airbusok szállításai is.
Ismét lesz Bécsbe Kuwait Airways járat
Boeing 777-esekre írt alá nyilatkozatot a Kuwait Airways
Megkezdődött a hosszú távú járatokat teljesítő, nagyteljesítményű utasszállítókból álló géppark modernizálása. Mindenekelőtt ez a legfontosabb üzenete annak, hogy a Kuwait Airways átvette az első A330-200-as Airbusát (9K-APA), amelynek fedélzetét három komfortosztályon összesen 212 utas veheti igénybe. A kényelmesen berendezett szélestörzsű gépen 17 első-, 30 üzleti-, és 165 turista osztályú ülést helyezett el a légitársaság a típushoz rendelhető, minden utas számára rendelkezésre álló legkorszerűbb fedélzeti szórakoztató rendszerrel.
A Kuwait Airways – egyesek szerint kissé megkésve – 2014 februárjában határozta el magát, hogy átfogó flottamodernizációs programot indítson. A légitársaság akkor összesen 12 darab újonnan gyártott utasszállító Airbus lízingjéről állapodott meg, amelyek között 7 darab A320ceo és 5 darab A330-200-as szerepel. A Sharklet szárnyvéggel rendelt A320-asok szállításai azóta végbe is mentek, a Rolls-Royce Trent hajtóművel szerelt A330-asok pedig most kerülnek sorra.
Ez azonban még nem minden, mert a légitársaság a legújabb generációs típuspalettáról is választott magának, méghozzá közvetlen rendelés útján 15 darab új hajtómű opciós A320neo mellett 10 darab A350-900XWB is szerepel a papírok közt. Mindkét típust 2019-től várja a flottájába a Kuwait Airways, amely mindezen felül tavaly novemberben 10 darab Boeing 777-300ER-re is vásárlási szándékot nyilvánított.
A Kuwait Airways 2014-ben ünnepelte működésének 60. évfordulóját, amelynek apropóján láttak neki a flotta fiatalításának. Amikor ezt megtették az összesen 18 gépből álló flotta átlagéletkora csaknem 20 év volt, amely a jobb sorsú Öböl-menti légitársaságok körében kirívóan magas. Ráadásul nemcsak a gépek kora, hanem azok korszerűsége, technológiai színvonala is hagy némi kívánni valót maga után, mivel még mindig vannak A300-as és A310-es Airbusaik, amelyekkel manapság már csak elvétve találkozni utasszállító forgalomban, ezért az egyesek szerint megkésett újítás.
Korábbi menetrendi információk alapján a Kuwait Airways a Róma-Párizs, valamint Frankfurt-Genf és a londoni járatait készül az új A330-200-asaival üzemeltetni.