Az Airbus repülőgépgyár egy hirdetésben vádolja a Boeing-ot, mely szerint az USA-beli repülőgépgyár félrevezető adatokat közölt új repülőgépeik teljesítményéről, ezzel „elferdítik az igazságot”, ahogy a közlemény írja. A gúnyos hirdetésen a Boeing 737 MAX-ot egy Pinokkió orral egészítették ki az Airbus grafikusaiolvasható a Businessweek cikkében.

A hirdetés a héten jelent meg több szakmai kiadványban és weboldalon is. Az Airbus állítása szerint a Boeing „elferdíti az igazságot”, annak érdekében, hogy népszerűsítse repülőgépeit. Boeing azonban kitart állításai és az adatok mellett. A harc különösen az új keskenytörzsű, még csak a tervezőasztalon létező Boeing 737MAX és az európai konkurens Airbus A320-as család neo változata között, a teljesítmény-adatok terén dúl. Ez lehet az oka annak is, hogy a hirdetésben egy Boeing 737MAX kapott Pinokkió orrot.

A civódásnak a tétje nem kevesebb, mint 70 milliárd dollár, ekkora összegben verseng a két konkurens repülőgépgyár egymással a megrendelésekért. Az Airbus negatív évet zárhat, már ami a szállításokat illeti, hiszen bő egy évtized után először múlta felül az amerikai cég az Airbus-t megrendelések terén. Ez köszönhető a Boeing 787 Dreamliner szállításainak, melyek hosszú késedelmek után végre eljutottak az első megrendelőkhöz az idei évben.

Az új repülőgéptípusok esetében nem először fordulna elő a történelemben, hogy a gyártónak nem sikerül tartani az előzetesen publikált teljesítményadatokat. Legutóbb a Boeing legújabb típusának, a 747-8-as esetében okozott botrányt, hogy a gyártó utólag volt kénytelen részben visszakozni az egyes teljesítmény és gazdaságossági mutatók terén.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!