A hír önmagában nem újdonság, idén szeptemberben valójában már csak az a záróakkord van hátra, amely a kivonási program végét jelenti. Az amerikai repülőgépgyár népszerű 737-es típuscsaládját mostanra mindösszesen három 737-400-as képviseli a brit flottában.
A British Airways a rövid-, és középhatótávú flottája egységesítése mellett döntött, ezért az utolsó 737-esek távozásával az A320-as típuscsalád lesz az egyedüli keskenytörzsű a légitársaság gépparkjában.
A Gatwicken állomásozó, 149 üléses 737-400-asok Classic 737-esek, vagyis a mára már kevésbé költséghatékony, az 1998-ban bevezetett Next Generation széria előtti típuspalettáról származnak. Ezért és az elkövetkező homogén flottastruktúrából adódóan a British Airways hatékonyabb üzemre tehet szert, különösen azt figyelembe véve, hogy az IAG már az A320-as új hajtómű opciós, neo-változatából is rendelt a légitársaság számára, amellyel a mai legfejlettebb A320-as technika érkezik a flottába.
Az airlineroute.net információi alapján az utolsó járatok célállomásai és indításuk napjai:
London LGW – Algír: 2015. szept. 24.
London LGW – Amszterdam: 2015. szept. 15.
London LGW – Cagliari: 2015. szept. 14.
London LGW – Catania: 2015. szept. 25.
London LGW – Faro: 2015. szept. 26.
London LGW – Glasgow: 2015. szept. 21.
London LGW – Ibiza: 2015. szept. 1.
London LGW – Jersey: 2015. szept. 21.
London LGW – Málaga: 2015. szept. 23.
London LGW – Málta: 2015. szept. 27.
London LGW – Marrákes: 2015. szept. 24.
London LGW – Nápoly: 2015. szept. 22.
London LGW – Róma: 2015. szept. 16.
London LGW – Sevilla: 2015. szept. 13.
London LGW – Szaloniki: 2015. szept. 27.
London LGW – Tirana: 2015. szept. 11.
London LGW – Torino: 2015. szept. 30.
London LGW – Verona: 2015. szept. 29.
A légitársaság a változtatás jogát fenntartja!
Visszatérve azonban a British és a Boeing 737-es közös történetéhez egy igen hosszú, mondhatni patinás kapcsolatról van szó kettejük között. A brit légitársaság flottatörténetében az airfleets.net adatbázisa szerint összesen 144 darab 737-es fordult meg. Első ízben a vállalat 1978 júliusában rendelt 737-eseket: a 19 darab 737-200-ast a hazai gyártmány, Hawker Siddeley Tridentek helyébe szemelték ki. A gépek 1980 februárjától álltak szolgálatba, de a British már szerzett éles tapasztalatokat a típussal, ugyanis 1977-ben a Transaviával kötött bérleti szerződés útján alkalmuk volt kipróbálni és begyakorolni a típust.
Az ebből kifolyólag majd 40 éves közös üzem után idén szeptemberben úgy néz ki, a British Airways és a 737-es végleg búcsút intenek egymásnak. Egyelőre legalábbis nincs róla hír, hogy új generációs 737-esek beszerzését terveznék. Sem NG, sem pedig MAX 737-esek nincsenek napirenden. Sokkal inkább az lebeg a flottatervezők szeme előtt, amit a közös anyacég, az IAG révén a spanyol szövetségesnél, az Iberiánál láthatnak, ahol a keskenytörzsű flotta már régóta csakis A320-asokból (mint típuscsalád) áll, az IAG diszkont légitársaságáról, a Vuelingről nem is beszélve.
A British a 737-es típuscsalád négyféle változatát üzemeltette. A 737-200-as után 1988-ban érkeztek a 737-300-asok, amelyek 2009-ig voltak üzemben, akárcsak az 1996-tól forgalomba állított 737-500-asok. Mindezek közül a leghosszabb törzsű 737-400-as 1991-ben kezdte meg szolgálatát. Az eredetileg a Heathrow-n állomásoztatott típusból összesen 37 darabot üzemeltetett a British, azonban amint megérkeztek az Airbusok a 737-esek átkerültek a gatwicki repülőtérre, ahonnan szeptember végén nyugdíjba vonulnak.