A chilei LAN légitársaság február 28-ig kitolta a Dreamliner-rel teljesített járatain történő típuscseréket – derült ki az airlineroute.net blog mai bejegyzéséből.

A chilei légitársaság három járatán, Boeing 767-esekkel helyettesíti a Dreamlinereket február végéig. A JAL, japán nemzeti légitársaság friss menetrendi információi szerint egyelőre február 17-ig tervez típuscseréket. A japán cég Boeing 767-es és 777-200ER gépekkel helyettesíti a Dreamlinereket számos járaton.

A japánokhoz hasonlóan az Air India sem számít a Dreamlinerek visszatérésére 2013. február 17-ig. A légitársaság Boeing 777-300ER és A330-200 típusú gépekkel helyettesíti a 787-eseket legtöbb járatán.

Nem túl biztatóak a hírek az NTSB-től, hosszú ideig tarthat a vizsgálat

A légitársaságok feltehetően az amerikai hatóságok múlt hét végi bejelentéseinek következtében döntöttek a típus 2012. február végéig történő helyettesítéséről. A Dreamlinerek akkumulátorainak meghibásodásait vizsgáló, amerikai NTSB (National Transportation Safety Board) elnöke, Deborah Hersman csütörtöki sajtótájékoztatóján komoly aggodalmakat fogalmazott meg a 787-es típus biztonságával kapcsolatban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az NTSB anyagmérnöke, Matt Fox a Bostonban kigyulladt JAL Boeing 787 akkumulátorát vizsgálja. Fotó: NTSB

Az akkumulátor cellákban kontrollálatlan kémiai reakciók zajlottak le, amely túlmelegedéshez vezetett és ennek következtében a segédhajtómű (APU) indítására szolgáló akkumulátorból olvadt, éghető elektrolit folyt ki – mondta el a vezető.

Még nem volt arra precedens, hogy egy új repülőgéptípus fedélzetén ilyen rövid idő alatt két esetben is tüzet és/vagy füstöt okozott volna egy akkumulátor hiba, ezt az NTSB rendkívül nyugtalanítónak tartja. „Ez egy nagyon súlyos biztonsági probléma” – jegyezte meg Deborah Hersman, különösen, hogy csődöt mondtak mindazok a többszörözött biztonsági rendszerek, amelyek arra lennének hivatottak, hogy megakadályozzák azt, hogy egy akkumulátor hiba ilyen komoly gondokat okozzon.

Hersman a vizsgálatok időtartamáról nem árult el részleteket, de kifejezte, hogy a JAL 787-es tűzeset kivizsgálása több időt vehet igénybe. Hozzátette: a Dreamliner repülőgépekre vonatkozó, egész világra kiterjedő repülési tilalom feloldására az NTSB-nek nincs joga, azt csak az FAA (Szövetségi Légügyi Hivatal) kezdeményezheti.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!