Akár három évet is csúszhat a London-Heathrow Nemzetközi Repülőtér harmadik futópályájának építése a hatóságok döntése miatt.

A BBC híre szerint a brit Polgári Repülési Hatóság (CAA) visszautasította Heathrow azon kérelmét, amellyel a kiadási plafont 650 millió fontról 2,4 milliárdra emelte volna. A hatóság ugyanis attól tart, hogy az utasok fogják a költségeket viselni, ha az építtető nem kap engedélyt a bővítésre és megcsúszik a beruházással.

A repülőtér üzemeltetője most arra számít, hogy 2028 és 2029 között készülnek el az új futópályával. Heathrow szerint az ügyfeleik (ergó az utasok) érdeket szolgálja, ha az építkezés korai fázisában 1,6 milliárd fontban állapítják meg a plafont.

A kibővített Heathrow fantáziaképe (Forrás: Heathrow Airport)

Egy független megfigyelő szerint rendkívül ambiciózus terv volt 2026-ra ígérni a megnyitást, mivel ahhoz minden folyamatnak a maximális fordulatszámon, hiba nélkül kellene működnie. Mindezt a repülőtér úgy határozta meg, hogy nem volt a birtokában végleges építési engedélyt.

Paul Smith, a hatóság csoportvezetője leszögezte, a légiutasok érdekeit szolgálja a harmadik futópálya megépítése, de attól is meg kell óvni az utasokat, hogy az esetlegesen elszálló költségeket ők fizessék meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

„Az utasok nem vállalhatják a felelősséget Heathrow túlköltekezéséért” – fogalmazott.

A repülőtér a CAA közlésére reagálva azt közölte, hogy átnézik a kivitelezés minden részletét és a magántőke összegét fogják 1,5-ről 2 milliárd fontra emelni, hogy ne az adófizetők pénzét használják.

Megjegyezték: határozatával a CAA jelentősen visszavetette a folyamatokat és legkorábban 2028-ban, legkésőbb 2029 végén nyílhat meg a régóta ígért harmadik futópálya.