A Boeing becslése szerint az eddig legyártott 787-es példányok akkumulátor-rendszerének módosítása darabonként 4-5 napot vehet igénybe, ha a hatóságok jóváhagyják a Boeing által kidolgozott módosításokat. Az új egységek beszerelése heteken vagy – a legjobb esetben akár – napokon belül megkezdődhet a Flightglobal légiközlekedési hírportál információi szerint.

Amennyiben az FAA (Szövetségi Légügyi Hatóság) jóváhagyja a módosításokat, a Boeing megkezdheti a fő- és segédhajtóművek akkumulátorainak cseréjét és a kapcsolódó módosításokat, melyet az összes eddig legyártott és átadott 50 Boeing 787 repülőgépen el kell végezni.

Ezt követően a Boeing szakemberei elvégzik majd az utólagos módosításokat azokon a példányokon is, amelyek még nem kerültek átadásra és azokon is amik még nem gördültek le a gyártósorról repülőgépgyár összeszerelő üzemeiben, Everett-ben és a dél-karolinai North Charleston-ban.

„Terveink szerint az akkumulátor egységek módosítására az eredeti átadási sorrendben kerülne sor.” – nyilatkozta a Boeing illetékese.

Ennek megfelelően várhatóan a japán All Nippon Airways és a Japan Airlines Dreamliner példányai kaphatják meg a új egységeket, ezáltal ezek a gépek állhatnak elsőként újra szolgálatba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindkét légitársaságnál előfordultak problémák az akkumulátorral, így ennek is volt köszönhető a január közepén elrendelt repülési tilalom a 787-esek számára.

Takamatsu repülőterére hajtottak végre kényszerleszállást az ANA Boeing 787-es repülőgép pilótái. Ez már a sokadik eset igen rövid idő alatt. (Fotó: Jiji Press/AFP/Getty Images) | © AIRportal.hu

Takamatsu repülőterére hajtottak végre kényszerleszállást az ANA Boeing 787-es repülőgép pilótái. Ez már a sokadik eset igen rövid idő alatt. (Fotó: Jiji Press/AFP/Getty Images)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!