A rendkívüli helyzetre tekintettel az olasz kormány egyéb gazdaságélénkítő intézkedések mellett az Alitalia államosítását készíti elő. A Transavia e hét végével,az Air Dolomiti mától felfüggeszti működését, az Air France és a KLM pedig egyelőre 70-90 százalékos járatcsökkentést jelentett be. Az unió minden nem EU-s járat előtt lezárta légterét.
Az ANSA olasz hírügynökség jelentése szerint a római kormány „Cura Italia” tervének része, hogy az Alitaliát teljes mértékben állami kézbe veszik, miközben az év elején még az eladás volt napirenden. A közlekedési és infrastrukturális miniszter szerint ez most a B terv, a légitársaság stratégiailag rendkívül fontos, és Olaszországnak szüksége van egy nemzeti légitársaságra, ezért a kormány államosítani szeretné a társaságot.
Olaszország 25 milliárd eurót pumpál a gazdaságba, hogy enyhítse a koronavírus-járvány gazdasági hatásait, ennek része az olasz nemzeti légitársaság államosítása. Ebből 600 millió eurót fordítanának a több éve csődvédelemben működő légitársaságnak.
A La Tribune arról írt, hogy az Air France-KLM fapados divíziója, a Transavia, valamint a francia belföldi járatok e hét végével leállnak, az anyavállalat azonban még kitart, néhány járatot még üzemeltetnek, de a kapacitást 70-90 százalékkal visszaveszik. Szintén a teljes leállás mellett döntött a La Compagnie francia légitársaság. Felfüggeszti működését az Air Malta is, miután a szigetország kormánya határozatlan megtiltotta a kereskedelmi járatok üzemelését péntek éjféltől.
Az Air Dolomiti is csatlakozott az üzemelésüket felfüggesztő Lufthansa-leányokhoz, a veronai székhelyű légitársaság mától egy hónapig nem közlekedik. A Budapesten is megforduló cég a tervek szerint április 20-án indul újra.
Az MTI azt jelentette, hogy az Európai Unió kedd este arról döntött: nem engedi be az unióba a nem uniós állampolgárokat. A nemzetközi járatok megmaradnak, de az okmányokat minden esetben ellenőrzik.