Fél év sem telt el, hogy debütált a Delta személyzetének új formaruhája, a légitársaság gondolkozhat az új megoldáson, a dolgozók ugyanis komoly egészségügyi problémákra panaszkodnak, amiért a ruhákat okolják.

(Forrás: Delta)

A légitársaság gyökeresen meg akarta változtatni a személyzet 2006 óta használt egyenruhájának dizájnját. A Delta vezetése a Land’s End nevű céget kérte fel, hogy alkossa meg a „Passport Plum” fantázianevet kapott kollekciót, amely 20 millió dollárba kerül.

A személyzet szerint azonban több probléma is van az új ruhákkal, a minőségét illetően például távol áll az előzőtől: a varrások szakadnak, a gombok leesnek. De több dolgozó állítása alapján allergiás reakciót is kiváltanak a darabok.

A dolgozók bőrkiütéseket, fejfájást, fáradtságot, légzési nehézségeket, hajhullást és émelygést is tapasztaltak.

Sőt, egyes állítások szerint nem csak a viselésük, de a közelükben tartózkodás is előidézheti a tüneteket. Előzetes vélemények szerint valószínűleg a ruhadarabok utólagos kezeléséhez használt anyag okozza, amely segít elkerülni a foltosodást és ráncosodást, valamint vízhatlanná teszi a textilt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A készítő Land’s End közleményben tudatta, hogy komolyan veszik a dolgozók bejelentéseit, kivizsgálják, hogy ki hibázott a folyamatban, és a Deltával együttműködve igyekeznek olyan kollekciót megalkotni, amelyek a cég és a dolgozók igényeit is kielégíti.

A Delta tavaly májusban jelentette be az új kollekciót (forrás: Delta)

A személyzet tagjai a probléma megoldásáig használhatják a korábbi formaruhájukat, illetve a hölgy dolgozók használhatják a férfi ruhadarabokat, azok ugyanis úgy tűnik, más eljárással készültek, mert nem okoznak allergiás tüneteket.

„Prioritásunk továbbra is alkalmazottaink biztonsága, ezért szigorú toxikológiai tanulmányt rendeltünk annak meghatározására, hogy felfedhető-e tudományosan megalapozott probléma az egyenruhával” – tette közzé a Delta nyilatkozatában, hozzátéve: „a tanulmány eredményei megerősítik, hogy egyenruháink megfelelnek a legmagasabb textil szabványoknak (OEKO-TEX), kivéve a légiutas-kísérő kötényt, amelyet azonnal vissza is rendeltünk.”

A probléma egyébként nemcsak a repülőszemélyzetet, de a földi kiszolgálókat is érinti.