Döntöttek az American Airlines alkalmazottai, akik szavazás útján választhattak, hogy az új arculat szerinti, az amerikai zászlóra utaló minta, vagy a korábban alkalmazott AA embléma kerüljön a flotta gépeinek vezérsíkjaira. A voksok többsége, 52% az újított verzióra esett.

Az American Airlines december 17-én hirdetette ki alkalmazottai körében, hogy szavazásra bocsátja, milyen mintával díszítsék a repülőgépek farokrészét, illetőleg vezérsíkjait.

A dizájn alapját mindenképp a tavaly januárban bemutatott, megújult arculat jelentette, de Doug Parker, aki december 9-e óta már az US Airways-zel kibővült American Airlines vezérigazgatója a dolgozók döntésére bízta a választást, amely szerint maradhatott az amerikai zászlót megjelenítő új, vagy a American Airlines korábban alkalmazott AA emblémája kerülhetett volna a gépekre.

A vezérigazgató január 2-án, a dolgozók számára kiadott közleményében jelentette be, hogy három hét alatt több mint 60000 munkatárs vett részt a voksoláson, és bár a korábbi jól megszokott AA verzió nagyon közel volt, de a szavazatok többsége mégis az új, friss arculathoz formált zászlós kivitel mellett döntött.

A vezérigazgató által egyszerűen csak Dougként aláírt közlemény természetesen konkrét számokat is közöl, miszerint a szavazásban összesen 60418-an vettek részt, amelyből 31355-en az új zászlós, míg 29063-an a korábbi, emblémás verzióra helyezték voksukat, amelyet egyébként online platformon jutathattak érvényre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A választás lehetősége. Az American ezzel a grafikával szemléltette a két, opcionális verzió közötti különbséget. (Forrás: American Airlines)


Parker örömét fejezte ki a szavazással kapcsolatban, a mintákat illetően nem foglalt állást, de mint jelezte, mindenképp fel akarta kínálni a választás lehetőségét, amellyel a munkavállalók szép számmal éltek is, hiszen 60%-uk vett részt a döntéshozatalban. A vezérigazgató udvarias mód, közleménye útján azokhoz is szólt, akik nem a zászlós verziót szerették volna. Vigaszul arra hívta fel a figyelmet, hogy hosszú hónapokig fog tartani, míg minden repülőgépet átfestenek és egységesítik az arculatot. Összességében ugyanis több mint 1100 repülőgépet kell majd az új és az alkalmazottak által most véglegesített minta szerint kialakítani.

Mindez az US Airways flottájának 300 darab közvetlen és 280 darab származékos, az US Airways Express flottájából származó gépéből, valamint 539 darab American Airlines gépből áll össze, amelyekhez nincsenek hozzáadva a kivonásra ítélt, vagy az újonnan érkező gépek. Hatalmas mértékekről van tehát szó, de ha el is végzik mindegyiken a dizájn átalakítását, ott lesznek azok a retro festésű repülőgépek, amelyeket a vezérigazgató ígért, s köztük bizonyára helyet kap majd egy az American klasszikus ezüstmadárjait idéző is. Igaz, azt majd csak olyan géptípuson tehetik, amely nem kompozit anyagokból készül, hisz annak idején az egész arculatváltás egyik legfőbb motorja a flottában megjelenő legújabb generációs, „műanyag” gépek voltak, amelyeken képtelenség megvalósítani a csillogó fémszínt.

Egykor Budapesten is megfordultak az American Airlines csillogó nagygépei
Az American Airlines közvetlen, New York JFK-ről indított járataival egykor a budapesti repülőtéren is rendszeres vendég volt. A különlegesen csillogó, krómszínű flottából a légitársaság szélestörzsű Boeing 767-300ER típusú gépeit küldte Budapestre, először 2011. április 6-án, a nyitójárat alkalmával. A járat azonban nem volt hosszú életű, 2011. december 2-tól szüneteltetést jelentett be az American, áprilisi visszatérést ígérve, ami már nem valósult meg, mivel a oneworld szövetség és code-share egyezmény révén szoros partnere, a Malév időközben megszűnt. Egy rövid ideig azonban, a nyári szezonban és egy kicsit a téliben is, a magyar közönség még láthatta Ferihegyen az American egyedi, rövidesen eltűnő, fémes arculatot viselő gépeit.

Az American Airlines budapesti nyitójáratát teljesítő, N368AA lajstromú Boeing 767-300ER típusú gépe.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!