Aerotranscargo NL néven új légitársaság alapításához adja nevét a Martinair egykori igazgatója, a névazonosság nem véletlen egy moldáv légitársasággal és az Egyesült Arab Emírségekben bejegyzett lízingcéggel sem.

Peter Scholten, a Martinair egykori igazgatója és Frank de Jong, aki korábban a KLM és a Martinair Cargo csapatában dolgozott magas beosztásokban, valamint hasonló szakemberek megbízást kaptak egy emírségekbeli és moldáv hátterű csoporttól egy új légitársaság alapítására, amszterdami központtal – írta meg a Scramble Magazine.

Látványterv az ATC-NL 747-eséről (Forrás: ATC NL)

Elsődleges céljuk, hogy “hazai” légitársaságként vessék meg a lábukat a holland piacon, amit most döntő részben külföldi cégek szolgálnak ki – bár kérdés, hogy mennyire lesz ténylegesen holland az Aerotranscargo NL (ATC-NL).

A cég neve ugyanis nem véletlenül azonos a moldáv Aerotranscargo (ATG) ugyancsak teherszállításra specializálódott légitársasággal, és az Egyesült Arab Emírségekben bejegyzett Aerotranscargo FZE lízingcéggel.

Előbbi a tulajdonosi háttérben foglal el előkelő helyet, utóbbitól pedig a repülőgépeket fogja bérelni az ATC-NL.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az új Aerotranscargo-leányvállalat alapításának hátterében valószínűleg a könnyebb európai terjeszkedés is meghúzódik.

Frissítés 2021.05.21.: Az Aviation24.be információi szerint az Aerotranscargo NL még az előtt csődbe ment, hogy a cég egyetlen járatot teljesített volna.

A moldáv hatósági gyakorlattal és légitársaságokkal kapcsolatos biztonsági aggályok miatt ugyanis a legtöbb moldáv légitársaság ki van tiltva az Európai Unióból. Bár az ATG éppen nincs köztük, egy EU-s leányvállalat mindenképpen megkönnyíti a terjeszkedést a nyugati piacon.

A Nieuwsblad Transport cikke szerint az ATC-NL idén nyáron indítja el első járatait, két bérelt Boeing 747-400F-el, az első évben összesen 45 ezer tonna árut – főként gyógyszereket, romlandó árut, és e-kereskedelemben forgalmazott termékeket – terveznek szállítani Európa, Kína és Hongkong, valamint az Egyesült Államok között.

A szükséges engedélyekhez már benyújtották a kérelmeket és az üzleti tervet a holland hatóságoknak.

Ha bejönnek az elképzelések, a flotta két év alatt újabb két 747-400F-el bővülhet, a távlati cél pedig már tíz repülőgép, de már gazdaságosabb típusokból, mint a Jumbo újabb és nagyobb kapacitású, egyben gazdaságosabb -8F verziója, vagy a Boeing 777F.

Fotó: AIRportal.hu