A brit kormány jóváhagyása után megkezdődhet a Közép-Angliát lefedő drónútvonalak kijelölése és a szükséges infrastruktúra megépítése.

A reading-i székhelyű Altitude Angel vezetésével hamarosan megkezdődik a mintegy 265 km hosszú útvonalhálózat kialakítása. Az állami Innovate UK program által támogatott Skyway projekt sikeréhez a mobilhálózatot biztosító British Telecom (BT), valamint több start-up cég segítségére is szükség lesz.

A tervek szerint két év múlva a Reading, Oxford, Milton Keynes, Cambridge, Coventry és Rugby feletti légtereket drón-szupersztrádák kötik majd össze, a későbbiekben pedig tovább terjeszkednének az ország más részei felé is.

A Skyway útvonalhálózatának első része (Forrás: Altitude Angel)

Az Altitude Angel által fejlesztett ARROW platform lehetővé teszi, hogy a drónokat biztonságosan integrálják a hagyományos légiközlekedési struktúrába. A platform fejlesztésében dróngyártók és logisztikai vállalatok mellett légirendész egységek is részt vesznek.

A közel 150 tesztrepülést felölelő programban valós körülmények között próbálhatták ki a technológiát, amely biztosítja a civil és katonai gépektől, valamint a más drónoktól való elkülönítést.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülések biztonságos lebonyolításához elengedhetetlen a folyamatos adatkapcsolat, amelyet a BT vállalat EE névre hallgató hálózata biztosítja majd. A 4G és 5G mobilhálózat a helyzetadatok továbbítása mellett akár valós idejű videófelvétel közvetítésére is alkalmas lesz.

Akár logisztikai vállalatok is használhatják majd a folyosókat – Illusztráció (Forrás: Wingcopter GmbH)

A Skyway projekt során kiépítésre kerülő földi telepítésű érzékelők és az Altitude Angel rendszerének adatai alapján nagy pontosságú élő térképet biztosítanak az alacsony légtérben repülő eszközök számára.

A megoldás előnye, hogy a drónok fedélzetén nincs szükség semmilyen extra szenzorra az útvonal használatához, elegendő, ha szoftveresen felkészítik az adatok fogadására. Így nem kell kompromisszumot kötni a hasznos teher és a hatótávolság rovására, ráadásul a kiterjedt földi szenzor-hálózat miatt akár még pontosabb helyzetinformációkat kaphatnak a közeli repülőeszközökről.

Az útvonalhálózat első szegmensét, amelyet az ARROW tesztelésre már használatba is vettek, Reading-től délre jelölték ki.