A budapesti Aeropark repülőgép-múzeumot üzemeltető és a buszos repülőtér-látogatásokat szervező Légközlekedési Kulturális Központ (LKK) a Malév rampás Zsiguli és a Malév Air Tours Ikarus 250 után egy olyan járművet állított vissza tökéletes állapotba, amely évtizedeken keresztül meghatározta a ferihegyi forgalmi előterek látványvilágát. Az egykori LRI (Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság) marshaller autói 1974-től egészen a ’90-es évek legelejéig a keletnémet Wartburg különböző típusai voltak, köztük a korai 353W Deluxe változat.
A típus kiválasztásánál az LRI számára a téli üzem miatt alapvető szempont volt az elsőkerék-hajtás és a kor versenytársaihoz képest magas menetdinamika.
A korabeli technika és a hiánygazdaságban alkalmazott kisipari módszerek adta érdekesség, hogy a fényhíd elkészítésénél az LRI (és most az LKK is) eredeti Ikarus hátsó indexlámpákat használt, amelyek a marshaller gépkocsi irányjelzőivel együtt villogtak egy gyári kereszttartó alapjain összeszerelt tetőkonzolon.
Az LRI annak idején több száz négyajtós Wartburgot és Barkast szerzett be, de ezek között nem csak előteres autók voltak, hanem a legkülönbözőbb szakmai osztályok és főosztályok is az NDK gyártású kocsikat használták a repülőtéren belüli közlekedéshez.
Az LKK olyan repülőgép-múzeum és repülőtéri látogatóközpont létrehozásán dolgozik, ahol a magyar repüléstörténet meghatározó légijárművei mellett a különböző korok repülőtéri földi járművei is helyet kapnak. Az Aeroparkban szervezett rendezvényeken aktív működés közben lehet megcsodálni ezeket az old-timer járműveket.
A felújítók munkája sokszor nem egyszerű, hiszen pontos tervrajzok, festésminták nélkül, gyakran csak kis felbontású képekből kell az apró részleteket is tökéletesen reprodukálni.