Sűrű köd ereszkedett le reggel 6 óra előtt néhány perccel a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér környezetében, mely csak nem sokkal reggel 8 óra előtt kezdett feloszlani.

Az Időkép.hu reggel 7 óra körül lementett webkamera képe Vecsésről. | © AIRportal.hu

Az Időkép.hu reggel 7 óra körül lementett webkamera képe Vecsésről.

A jelenleg egy futópályával üzemelő repülőtéren a korlátozott látási viszonyok miatt több, a reggeli órákban érkező repülőgép nem tudott leszállni.

A Wizz Air Kútaisziból érkező járata Kassára, a TNT áruszállító járata – melyet az ASL Airlines Hungary üzemeltet – Bécsbe tett kitérőt és várhatóan a köd felosztását követően indulhatnak el újra Ferihegyre.

A FedEx cargo-járata pedig várakozni kényszerült, mielőtt a látási viszonyok lehetővé tették számára a leszállást néhány perccel háromnegyed nyolc után.

Az induló forgalomban nem okozott fennakadásokat a 7 órakor kiadott METAR adatok szerint a látástávolságot a 31L futópályán 175 méteresre csökkentő köd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Éppen most fejlesztik a rossz látási viszonyokban a leszállást segítő rendszert

Amint arról korábban beszámoltunk, április 7-én, csütörtök reggel 7.00 órától kezdve valamennyi repülőgép a Budapest Airport 1-es futópályáján száll le és fel mintegy három héten keresztül, miután a repülőtér üzemeltetője egy vadonatúj műszeres leszállító berendezést, ún. ILS-t (Instrumental Landing System) telepít a 2-es futópálya 31R jelű végéhez.

Az új ILS éppen a landoló repülőgépek személyzetét segíti éjszaka vagy rossz látási viszonyok között – pl. sűrű köd esetén – hogy pontosan a futópálya küszöbe után érjenek földet biztonságosan.

A lezárás várhatóan április 29-én, pénteken délután 14.00 óráig tart.

A repülőtér új, csúcstechnológiás műszeres leszállító rendszere a telepítés után folyamatos biztonsági tesztelés, kalibrálás és hatósági engedélyezési eljárás után leghamarabb nyár közepén állhat üzembe.

A Budapest Airport a repülőtér másik fő irányának számító 13R (ez az 1-es futópálya Pestszentlőrinc felé eső) pályavégéhez tartozó ILS-t is lecseréli az év folyamán.

A jelenleg használt berendezések közel 20 évesek és ebben az iparágban annyira idősnek számítanak, hogy még tartalék alkatrész is alig szerezhető be hozzájuk. Az új rendszer kiépítésének költsége nem kevesebb, mint 465 millió forint – számolt be az üzemeltető közleménye.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!