Életre kelt az első repképes Airbus A350XWB pilótafülkéje. A cockpit elektromos rendszereinek aktiválása meghatározó mérföldköve az összeszerelés fázisának és a majdani első felszállás időben tervezett végrehajtásának.

Mindössze jó két hete, hogy egy Airbus A300-600ST Beluga segítségével megérkezett Toulouse-ba, az európai repülőgépgyár A350-es típuscsaládjának végszerelési csarnokába az első repülésre szánt példány elülső törzs-része, amely már a pilótafülkét is magába foglalta.

A legfrissebb Airbus közlemény szerint az igen impozáns, 21 méteres alkotóelem talán leglátványosabb részét, a pilótafülkét helyezték ma áram alá, s ezzel keltették először életre a gyár mérnökei. Az MSN1-es számú gép lesz az első repülőképes példánya az A350XWB programnak, tehát a típustörténetben meghatározó első felszállást is ezzel a géppel teljesítik majd az Airbus berepülőpilótái.

Az Airbus tervei szerint a gép teljes törzsét még az idén összeszerelik, hogy megkezdhessék az elektromos rendszerek átfogó és minden részegységre kiterjedő ellenőrző tesztjeit. Az első felszállás továbbra is 2013-ban várható, azonban a gyártásban keletkezett újabb fiaskó következtében az első, megrendelésre készülő gép és persze vele együtt az átadási ütemterv csúszást szenved.

Fotó: Airbus

A szolgálatba állítás idejét ugyanis nemrég három hónappal halasztani kényszerült a gyártó, így az első A350-es már csak 2014 második félévében kerülhet átadásra. A program számára mintegy 124 millió eurós késést a szárny összeszereléséhez szükséges automatizált berendezésnek a beindítási, illetőleg üzemelés körüli hibája okozza.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing 787-es legközvetlenebb technológiai konkurensének számító Airbus A350-es első üzembeállítója a Qatar Airways lesz. Az A350XWB háromféle típusváltozatban lesz elérhető, elsőként az A350-900-as fog szolgálatba állni, majd azt követi várhatóan 2016-ban a rövidebb törzsű, -800-as és végül 2017-ben a leghosszabb, -1000-es verzió.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!