A dubaji hatóságok előzetes vizsgálata szerint át akart startolni az Emirates Boineg 777-es pilótája, ez után csapódott a gép földnek augusztus elején Dubajban. Csodával határos módon az utasok közül senki nem halt meg, egy tűzoltó viszont munkája során életét vesztette.
Az AP hírügynökség az emirátusok balesetvizsgáló hatósága által megjelentetett előzetes vizsgálatok eredményéről szóló jelentésére hivatkozva azt írta: a gépet vezető pilóta az után döntött a landolás megszakítása és az újbóli elemelkedés mellett, hogy a főfutók már földet értek. Ezt követően megpróbáltak elemelkedni, behúzták a futókat, majd a gép eddig ismeretlen okok miatt visszaesett a földre és kigyulladt.
A hatóságok jelentésükben nem neveznek meg felelőst és egyelőre azt sem derítették ki, hogy miért nem sikerült az átstartolást végrehajtani. Azt azonban leírták, hogy a pilóták besikláskor vízszintes szélnyírásról, azaz hirtelen változó erejű és irányú szélről kaptak riasztást a gép rendszerétől. A landoláskor az addigi szembeszél hirtelen hátszéllé, majd újra szembeszéllé változott.
A leírás alapján először a jobb, majd a bal főfutó ért földet, az orrfutó a levegőben maradt. Mivel a gép a földet érési zónán túl érintette csak először a futópályát, a rendszer hosszú landolásra figyelmeztető jelzést küldött. Ekkor döntöttek a pilóták az újbóli elemelkedés mellett.
A gép hat másodperce volt a levegőben, amikor behúzták a futóműveket, de 85 láb (25 méter) magasságtól a Boeing elkezdett veszteni a magasságából. A hajtóművek teljesítményét az autópilóta szabályozta és szinte végig alapállásban volt, csak a visszaesés előtti három másodpercben állították a pilóták manuálisan a tolóerő-szabályozót maximális teljesítményre, ekkor a rendszer már „Don’t sink!”, ne süllyedj! veszélyjelzést küldött.
A gép végül behúzott futókkal, 125 csomós (231 km/h-s) sebességgel esett vissza a futópályára, először a gép hátsó része, majd a hajtóművek értek le. A jobb hajtómű leszakadt, a kiömlő kerozin begyulladt, a triplahetes pedig tovább csúszott a hasán.
A kimenekítést azonnal elkezdték, kilenc perccel a gép megállása után a központi üzemanyag-tartály berobbant, ekkor vesztette életét a tűzoltó.
Az eddigi vizsgálatok azt is kiderítették, hogy tűz, füst és szél miatt a rendelkezésre álló tíz helyett csak 5 menekítő csúszdát tudtak használni, a gépet utoljára a vezető légiutas-kísérő és a pilóták hagyták el már a központi üzemanyagtartály berobbanása után.
A balesetben csodával határos módon egyetlen utas, vagy hajózó személyzet sem vesztette életét, néhány utast füstmérgezés gyanújával szállítottak kórházba. A gép teljesen kiégett és használhatatlanná vált.